Otomobil güç ve zenginlik sembolü
Türkiye'de otomobil yüzde 51 ile sosyal statü simgesi olarak görülüyor. Otomobilleri güç ve zenginlik göstergesi olarak algılayanların oranı premium markalarda yüzde 81'e kadar çıkıyor
- Otomobil
- Giriş Tarihi: 00:00 | 20.11.2014
- Güncelleme Tarihi: 10:20 | 20.11.2014
KİM DAHA İYİ SÜRÜCÜ?
Arastırmada ortaya çıkan bir baska ilginç sonuç da trafikte hiç bitmeyen bir tastırma konusu olan "erkekler mi kadınlar mı daha iyi otomobil kullanır" sorusuna verilen cevaplar oldu. OYDER-GfK arastırmasına katılan her 10 erkek sürücüden 6'sı kadın sürücüleri trafikte basarısız bulup "hiç iyi araç kullanamıyorlar" derken, kadın sürücüler tam tersi erkek sürücüleri yüzde 75 oranında basarılı buluyorlar. Ankette sorulan "sürücü olarak kendinizi nasıl buluyorsunuz" sorusuna erkekler yüzde 84 oranında "kendimi basarılı buluyorum" derken, kadın sürücülerin kendilerini basarılı bulmalarının oranı ise yüzde 52'de kalıyor.
Dört yılda bir değiştiriyoruz
Rapora göre Türkiye'de araç değiştirme süresinin ortalama 4 yıl olduğu ortaya çıkarken, otomobil satın almaya karar verme ile otomobili satın alma arasında geçen süre 4 ayı buluyor.