Türk sineması hollywood’u solladı

Bu yıl 55 milyon sinema seyircisinden 29 milyonu, vizyondaki 169 Türk filmini izlemeyi tercih etti. Alper Çağlar'ın yönettiği "Dağ 2" bu yıl en çok izlenen film oldu.

Beyaz perdede yerli yapımlar, Hollywood yapımlarıyla kıyasıya rekabetten galip çıktı. 2016 yılında 55 milyon sinema seyircisinden 29 milyonu vizyondaki 169 Türk filmini izlemeyi tercih etti. Özellikle son yıllarda başarılı yerli yapımların ardı ardına vizyona girmesi, Türk sinema seyircisinin ibreyi yerli yapımlara çevirmesini sağladı.

YILIN EN ÇOK İZLENENİ YİNE BİR TÜRK FİLMİ OLDU
2016 yılı içerisinde en çok izlenen film ise yine bir Türk yapımı oldu. Kültür ve Turizm Bakanlığı destekli çekilen Dağ 2 filmi yaklaşık 2 buçuk milyon kişi tarafından izlenerek bu yılın en çok izlenen filmi oldu. Medya takibinin lider kuruluşu Ajans Press 2016 yılının sinema raporunu çıkardı. Ajans Press'in ulusal ve yerel yayınları inceleyerek çıkardığı medya raporunda sinema haberleri yıl boyunca 11 bin 566 habere konu olurken özellikle Kasım ayında sinema haberlerinin zirve yaptığı saptandı.,

YILIN EN ÇOK İZLENEN VE KONUŞULAN FİLMLERİ
Box Office Türkiye'nin verilerine göre yılın en çok izlenen filmleri sırasıyla; Dağ 2, Kardeşim Benim, Dedemin Fişi, Osman Pazarlama, Batman v Superman:Adaletin Şafağı ve Kolpaçino 3.Devre oldu. Ajans Press yılın en çok izlenen filmlerinin medyada konuşulma oranlarını inceledi. Başrollerini Murat Boz, Burak Özçivit ve Aslı Enver'in paylaştığı Kardeşim Benim filmi 1602 yazılı basın haberine konu olarak yılın en çok konuşulan filmi oldu. Hikayesini Yılmaz Erdoğan'ın yazdığı Dedemin Fişi 985 habere konu olarak yılın en çok konuşulan ikinci filmi olurken, Şahan Gökbakar'ın filmi Osman Pazarlama 699 haberle konuşuldu. Yılın en çok izlenen filmi Dağ 2 ise şimdiden 531 haberde kendine yer buldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.