Taylor SwIft'in başarı kodları

Gittiği ödül törenlerinde hakkında en çok konuşulan hep o oluyor. Albümleri çok satıyor, konserleri dolup taşıyor. Peki Taylor Swift müzik dünyasının en güçlü kadını olmayı nasıl başarıyor?

Geçen hafta dağıtılan MTV Video Müzik Ödülleri'nin (VMA) yıldızı beklendiği gibi Taylor Swift oldu. Geceden dört ödülle ayrıldı. Aslında Swift ile başarı kelimesini yan yana görmek artık kimseyi şaşırtmıyor. O, 25 yaşında ve müzik dünyasının en güçlü kadını.
KIZLAR ÇETESİNİN ELEBAŞI
Aslında Taylor Swift'e güçlü kadın olmak da yetmiyor, popüler kültür dünyasının hakimi olmak için diğer güçlü kadınlar da yanında olsun istiyor. Parası ve gücü olan, ilham verici kadınlar bunlar. Aralarında modeller, oyuncular var. Swift'in kliplerinde oynuyor, sahnede ona eşlik ediyorlar. Ev partilerinde birlikte pasta yaparken fotoğraf çektirip Instagram'da paylaşıyorlar. Eski Victoria's Secret meleği Karlie Kloss, Swift'in en yakın arkadaşları arasında. Süpermodel Cara Delevingne müzisyenin son turnesinin Philadelphia ayağında, Kendall Jenner ise Londra ayağında sahnedeydi. Gigi Hadid de çetenin bir diğer üyesi. Victoria's Secret meleği Martha Hunt'ın da Swift'in evinden çıkmadığı söyleniyor. Son dönemin fenomen ismi Lena Dunham ve Eurovision galibi Lorde de müzisyenin yakın arkadaşları arasında. Swift, MTV Video Müzik Ödülleri törenine de Yılın Video'su ödülünü alan Bad Blood'ın klibinde oynayan kız arkadaşlarıyla (Gigi Hadid, Martha Hunt, Hailee Steinfeld, Cara Delevingne, Serayah McNeill, Karlie Kloss, Lily Aldridge ve Mariska Hargitay) el ele katılarak bütün gözlerin yine çetesine dönmesini sağladı.
PARAN VARSA GÜCÜN DE VAR
Sadece arkadaş listesi değil, bankadaki hesabı da kabarık Swift'in. 25 yaşındaki Swift, bugüne kadar beş albüm yayınladı. Bu albümlerden üçü çıktıkları ilk hafta 1 milyon satış rakamına ulaştı. Haziran 2014-Haziran 2015 tarihleri arasındaki kazancı 80 milyon dolar olarak açıklandı. Sosyal medyada takipçi sayısının yüksekliği de (Twitter'daki takipçi sayısı 46 milyonun üzerinde) Keds, Sony gibi ünlü markalarla karlı anlaşmalar imzalamasını sağlıyor.
MÜZİK PİYASASINA KAFA TUTUYOR
Başarısında genç müzisyenin kararlı olmasının da rolü büyük. Daha 13 yaşındayken kendi yazdıkları değil, başkalarının şarkılarını söylemesini isteyen RCA Records'la hiç düşünmeden yollarını ayıran Swift, olaydan kısa bir süre sonra Sony/ATV'nin anlaşma imzaladığı en genç şarkı sözü yazarı olarak tarihe geçti. Swift, sonraki yıllarda da aynı kararlı tavrını koruduğunu birçok kez gösterdi. Onun için yaptığı iş hep değerli oldu. "Müzik bir sanattır ve sanat önemlidir, nadir bulunur. Önemli ve nadir bulunan şeyler değerlidir. Değerli şeylerin karşılığı ödenmelidir" diyen Swift, bu konuda Spotify ve Apple gibi müzik dünyasının dev aktörlerine kafa tutmaktan da çekinmedi. Swift, geçen yıl dijital müzik platformu Spotify'ın müzisyenlere düşük ücret vermesini gerekçe göstererek tüm şarkı kataloğunu platformdan çekti. Yaz başında ise Apple Music'in üç aylık ücretsiz kullanım süresi boyunca müzisyenlere telif hakkı ödememe kararı Swift'i harekete geçirdi. Swift'in şarkılarını platformdan çekmesinin ardından Apple, bu politikasında değişiklik yapacağını duyurdu. Swift'in bu kararlılığı gösterebilmesinde elbette şarkılarının kontrolünü elinde tutmasının etkisi büyük. Birçok müzisyenin aksine o kariyeri boyunca ipleri anlaşma imzaladığı plak şirketlerine vermeye hiç yanaşmadı.
HAYRANLARINI ÜZMÜYOR
Swift diğer yandan hayranlarını da hiç hayalkırıklığına uğratmıyor. Onlar için kurabiye pişiriyor, partilerine katılıyor, birlikte fotoğraf çektiriyor. Hatta 1989 adını taşıyan son albümü piyasaya sürmeden önce dünyanın dört bir yanından seçtiği hayranlarını Manhattan, Los Angeles gibi farklı yerlerdeki evlerine davet ederek dinleme partileri düzenledi. Şanslı hayranlar idolleriyle saatlerce takılma şansını elde etti, yeni albümün şarkılarını dinledi. Arkasında hayranları, yanında ünlü arkadaşları... Gücüne güç katan Taylor Swift, kariyerinde emin adımlarla yürümeye devam ediyor

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.