AFAD sözde bağışçıları ifşa edecek! Türlü bahanelerle yardım sözlerini tutmadılar

Son dakika haberine göre Türkiye Tek Yürek kampanyasında canlı yayında bağış taahhüdünde bulunan bazı iş adamlarının bu paraları bağışlamadığı ortaya çıktı. 115 milyar 146 milyon 528 bin liranın şu ana kadar 74 milyar 200 milyon lirası bağış hesaplarına aktarılırken, "Yanlışlıkla eski parayı telaffuz etmişim", "Ani ödemem çıktı, ödeyemiyorum" gibi bahanelere sığınıldı. AFAD'ın önümüzdeki günlerde ödeme yapan kurum ve kuruluşların listesini paylaşacağı ve söz verip ödemeyenleri ifşa edeceği belirtildi.

Büyük depremin ardından bölgeye yardım için başlatılan "Türkiye Tek Yürek" kampanyası 15 Şubat akşamı hemen tüm TV kanallarından canlı olarak yayınlandı ve büyük ilgi gördü. Kumbarasını bozduran çocuklardan, koyununu satan köylüsüne, emekli maaşını bağışlayan vatandaştan, memuruna, işçisine herkes iyilik için yarışa girdi.

Merkez Bankası, THY, kamu bankaları, diğer kamu kuruluşları, Savunma Sanayii gibi kurumlar da yüksek miktarlarda bağışlarda bulundu. Gecede canlı yayınlara bağlanan birçok işinsanı da milyonlarca lira bağış yapacağını söyledi. Gecenin sonunda 115 milyar liradan fazla para yardımı sözü verildi. Kampanyanın üzerinden haftalarca geçmesine rağmen söz verilen yardım parasının sadece 74 milyar 200 milyon lirası AFAD'ın hesabına yatırıldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.