Habercilerin telif hakları için yeni bir kanuna ihtiyaç var mı? Uzman isim açıkladı

Değişen ve gelişen teknoljik gelişmeler 2000'li yılların başından beri birçok alanda olduğu gibi dijital yayıncılıkta da kendi gösteriyor. Söz konusu değişimle beraber gazete haberleri daha geniş kitlelere hitap etmeye başlaması basılı yayıncıların telif hakları ve reklam gelirleri konusunda mevcut yasaların yeterli olup olmadığı dünya çapında tartışma konusu olmaya devam ediyor. Google, telif ile ilgili ödemeler için Avrupa'da birçok yayıncıyla bir araya geldi ve anlaşmaya vardı. Bu konuda uzun yıllardır çalışmalar yürüten İstanbul Medeniyet Üniversitesi Hukuk Fakültesi Öğretim Üyesi Doç.Dr. Cahit Suluk Türkiye'de de, AB'dekine benzer bir telif düzenlemesi ile yayıncıların haklarını alabilmesi için yeni bir kanuna ihtiyaç olmadığını var olan Fikri Sanat Eserleri Kanunu'na bir madde ekleyerek sorunun çözülebileceğini söylüyor ve yayıncılarla birlikte hareket edilmesi gerektiğini vurguluyor.

Dünyadaki teknolojik dönüşüm ile basın da 2000'li yılların başlarından itibaren hızla dijital bir dönüşüm yaşadı. İnternet haber platformlarının ön plana çıktığı dünyada yayıncılar ürettikleri içeriklerin karşılığını ne yazık ki Google'ın uygulamaları nedeniyle alamıyor. 2013 yılında Almanya'nın fitili ateşlemesi ile Google'a karşı ilk bayrak açıldı. Google, Almanya'nın telif talebini türlü gerekçeler ve uygulamalarla savuşturmayı başardı. Benzer bir hamle 2014 yılında İspanya'dan geldi, Google yine bu hamleyi de bertaraf etti. Son olarak ise AB ülkeleri birlikte hareket etti, Fransa'nın da baskıları ile Google masaya oturdu ve telif ödemeleri konusunda önemli adımlar attı. Türkiye'nin de benzer bir telif hamlesi ile Google ile masaya oturması bekleniyor. İstanbul Medeniyet Üniversitesi Hukuk Fakültesi Öğretim Üyesi Doç.Dr. Cahit Suluk, Türkiye'nin Fikri Sanat Eserleri Kanunu'na yapacağı tek maddelik bir ekleme ve basının birlikte hareket etmesi ile Google'ın masaya oturtulmasının mümkün olduğunu söylüyor ve yapılması gerekenleri 3 adımda çözüme kavuşacağını dile getiriyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.