Son dakika: İstanbul ve Ankara'nın ne kadar suyu kaldı? Bakan Pakdemirli açıkladı

Son dakika haberine göre Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli, İstanbul ve Ankara'da su sıkıntısı yaşanmasını beklemediklerini belirterek gerekli yatırımları hayata geçirdiklerini duyurdu. Bakan Pakdemirli, ''Suyumuzu her zaman olduğu gibi israf etmeden tüketmek ve tasarruf ilkelerine azami derece uymamız önemli'' uyarısında da bulundu. Pakdemirli, ayrıca hiç yağış olmaması durumunda bile İstanbul’un yaklaşık 3 ay, Ankara’nın da 5 aylık suyunun bulunduğunu açıkladı.

Türkiye'deki barajlarda, son zamanlarda su seviyesi belirgin oranda azaldı. Bu azalışla birlikte kuraklık ihtimallerine de beraberinde geldi. Geçtiğimiz günlerde İstanbul, son 10 yılın düşük seviyesi olan yüzde 27'yi görmüştü.
Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli, bugün itibariyle İstanbul'a su sağlayan barajların doluluk oranı ortalamasının yüzde 27, Ankara'nın ise yüzde 13 olduğunu belirterek, hiç yağış olmaması durumunda bile İstanbul'un yaklaşık 3 ay, Ankara'nın da 5 aylık suyunun bulunduğunu açıkladı.
Türkiye genelinde işletmede olan; Enerji maksatlı barajlarda yüzde 37,5; Sulama maksatlı barajlarda yüzde 32,6 İçme suyu maksatlı barajlarda yüzde 33,5 doluluk oranı bulunduğunu belirten Bakan Pakdemirli, 374 adet depolama tesisinde ise doluluk oranı ortalamasının yüzde 35,6 mertebesinde bulunduğunu ve mevcut su miktarının da 126,7 milyar metreküp olduğunu kaydederek, bu oranın geçen sene ile yaklaşık aynı miktarda olduğunu söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.