43 ilin geçiş noktası Kırıkkale 'kilit kavşak'ta büyük yoğunluk

Ulaşımda 43 ilin geçiş noktasında yer alan ve günlük 100 bin aracın geçtiği 'kilit kavşak' olarak adlandırılan Kırıkkale'de, Ramazan Bayramı'nın arefe gününde de trafik yoğunluk yaşanıyor. Emniyet Genel Müdürü Celal Uzunkaya da trafik denetimlerine katılarak, yetkililerden bilgi aldı.

Ramazan Bayramı dolayısıyla verilen 9 günlük tatili değerlendiren gurbetçiler, memleketlerine gitmek üzere arefe gününde de yollara akın etti. 43 ilin bağlantı noktasındaki 'kilit kavşak'ta trafik yoğunluğu devam ediyor.

Günlük yaklaşık 100 bin aracın geçtiği Kırıkkale-Samsun karayolunda yaşanan yoğunluk nedeniyle zaman zaman trafik durma noktasına geliyor. İl Emniyet Müdürlüğüne bağlı trafik polisi ekipleri yoğunluk karşısında almış olduğu tedbirlerle hummalı bir şekilde çalışmalarını gece-gündüz hem havadan hem de karadan sürdürüyor.

HEDİYELER VERDİ

Kırıkkale Bölge Trafik Denetleme Şubesi önündeki denetimlere katılan Emniyet Genel Müdürü Celal Uzunkaya, İl Emniyet Müdürü Mahmut Çorumlu'dan trafik yoğunluğuyla ilgili bilgi aldı. Daha sonra bayram yolcuğuna çıkan sürücülerle sohbet etti. Uzunkaya, sürücülerin dikkatli seyretmeleri konusunda uyarılarda bulundu. Araçlardaki çocuklara da trafik karnesi, kırmızı düdük, şapka, tişört hediye etti.

TÜM YETKİLİLER SOKAKLARDA DENETİMDE

Burada gazetecilere açıklamalarda bulunan Uzunkaya, "9 günlük tatil olmasına ve geniş zamana yayılmış olmasına rağmen normal günlük trafiğin asgari 2 katı bazı yerlerde 3 katına çıkan bir araç yoğunluğu, saatlik ve günlük araç yoğunluğu olduğunu görüyoruz. 2 gün önce Gerede, Merzifon ve Tosya üzerinde incelemeler de bulunmuştuk. Sayın bakanımız İstanbul Bolu arası, dünde Balıkesir Karacabey güzergahında denetlemelerde bulundu. Bakan Yardımcılarımız, Jandarma Genel Komutanlığı, Emniyet Genel Müdür Yardımcılarımız tüm illerimizin Valileri, Emniyet Müdürleri Jandarma Komutaları bayram boyunca yoğunluklu bir şekilde yollarda sokaklarda" dedi.

RAKAMLARDA DÜŞME VAR

Trafikteki ölümlü ve yaralamalı kazaların rakamlarını da paylaşan Uzunkaya, "Bütün bunların tek bir amacı var; bir insanımızın dahi ölümünü engelleyecek bir katkı sağlayabilirsek bütün bu çekilen zahmetlere, yorgunluklara değer diye düşünüyoruz. Bir insanın ölümü, bir alemin ölümü gibidir. Yolda izde şu güzel bayramın tadını kaçıracak ölümlerin, yaralanmaların, acıların olmaması için bütün gayretimiz tüm personelimizle birlikte bunları sağlama noktasında çaba göstermek. Gelen rakamlara baktığımız da bu bayram münasebetiyle ilk 3 günlük ölüm rakamları önceki yılların bayram günlerinde ki ilk 3 günün rakamlarının yüzde 30-40'ı daha altında. Bu oldukça memnuniyet verici bir durum" diye konuştu.
"Ölümlü kazalarda yüzde 30'un üstünde yüzde 31 azalma var"

"HİÇ OLMAZSA BU BAYRAM..."

"Ölümlü kazalarda yüzde 30'un üstünde yüzde 31 azalma var" diyen Uzunkaya, konuşmasını şu şekilde tamamladı:

"Biz tabii hiçbir insanımız ölmesin istiyoruz. Ama maalesef bunu bir türlü sağlayamadık. Her zaman diyoruz ki; hiç olmazsa bu bayram ölüm olmasın. Ya da bir gün dahi olsa trafik kazasında ölüm haberini almayacağımız bir günü toplum olarak, millet olarak başarabilir miyiz? Esasında istenirse başarılacağına inanıyoruz. Şundan da inanıyoruz. 2019'un ilk 5 aylık rakamlarına baktığımız da 2018'in ilk 5 ayına göre ölümlü kazalarda yüzde 30'un üstünde yüzde 31 azalma var. Yaralanmalı kazalarda yüzde 13 civarında azalma var. Yaralı sayısında yüzde 14 azalma var. Tüm kazalarda yüzde 13 azalma var. Ölü sayılarında da bir önceki yılın ilk 5 ayına göre yüzde 37 üzerinde bir azalma var."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.