Rusya'dan flaş 'Dolar' hamlesi

Rusya Merkez Bankası, uluslararası rezervlerinde dolar, avro ve sterlinin payını azaltırken, yuanın payını arttırdı. Rusya'nın uluslararası rezervlerinde doların payı, bu yılın ilk çeyreğinde 2017'nin aynı dönemine kıyasla 1,6 puanlık düşüşle yüzde 43,7'ye gerilerken, avronun payı da 3,5 puanlık düşüşle yüzde 22,2'ye indi.

Rusya Merkez Bankası, bu yılın ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla dolar ve avronun uluslararası rezervlerdeki payını azaltırken, yuanın payını arttırdı.

RUSYA MERKEZ BANKASI AÇIKLADI

Rusya Merkez Bankası tarafından yayımlanan "Yabancı Para ve Altın Varlık Yönetimi Konusundaki Faaliyetlerin Değerlendirmesi" adlı raporda, ülkenin uluslararası rezervlerindeki pay dağılımı değerlendirildi.

DOLARIN PAYI DÜŞÜYOR

Rusya'nın uluslararası rezervlerinde doların payı, bu yılın ilk çeyreğinde 2017'nin aynı dönemine kıyasla 1,6 puanlık düşüşle yüzde 43,7'ye gerilerken, avronun payı da 3,5 puanlık düşüşle yüzde 22,2'ye indi.

Söz konusu dönemde, ülkenin uluslararası rezervlerinde sterlinin payı da 0,3 puanlık gerilemeyle yüzde 7,9'a düşerken, yuanın payı ise 0,1 puanlık artışla yüzde 5'e çıktı. Rusya'nın uluslararası rezervleri 21 Eylül itibarıyla 462 milyar dolar seviyesindeydi.

Merkez Bankası ve Rus hükümeti tarafından yönetilen döviz, para, IMF rezerv pozisyonu, altın ve diğer rezerv varlıklardan oluşan ülkenin uluslararası rezervleri, ağustos 2008'de 598 milyar dolarla tarihinin en yüksek seviyesine ulaşmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.