CHP’nin referandum rakamları kendini yalanladı

CHP, mühürsüz oy kararı nedeniyle YSK'ya yönelik suçlamalarına devam ederken AK Parti Bilgi ve İletişim Teknolojileri Genel Başkan Yardımcılığı referandum analizi yaptı.

Analize dair raporun "CHP Referandum Verileri" başlıklı bölümünde CHP'nin seçim sonuçlaına ilişkin iddialarının gerçeğe uymadığını ortaya koydu.
"Halkoylamasında CHP tarafından yapılan sandık güvenliği çalışmalarının sayısal verileri" başlıklı bölümde CHP referandum sistemine girilen ıslak imzalı tutanak rakamlarına yer verildi.
Islak imzalı tutanak sayısının 162 bin 797 olduğu belirtilen çalışmada, oy kullanan 47 milyon 500 bin 56 seçmenden 46 milyon 674 bin 724'ünün oylarının geçerli sayıldığı belirtildi. "CHP sistemine girişi yapılan" başlıklı bölümde 'evet' oyu sayısı 23 milyon 766 bin 418 ve oy oranı da yüzde 50.92 olarak yer aldı. Hayır oylarının sayısının 22 milyon 908 bin 306 ve oy oranının yüzde 49.08 olarak belirtildi. CHP sistemine girişi yapılamayan ancak YSK verisi üzerinden kontrol edilen tutanaklarla ilgili oy sayısı ve oranları da verildi. CHP sistemine girişi yapılamayan tutanaklarda evet oyunun 559 bin 70, hayır oyunun ise 294 bin 999 olduğu kaydedildi.
CHP'nin referandum verilerinde "CHP sistemine girişi yapılamayan tutanakların toplam hayır ve evet oylarına etkisi, yüzde 0.26 düzeyindedir" ifadesi dikkat çekerken, bu rakamlar CHP'nin 'hayır' oylarının önde olduğu iddiasının aksine evet oylarının yüzde 51.20 olduğunu gösterdi.
Evrin GÜVENDİK / ANKARA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.