Economist dergisi: Erdoğan, Suriye’de bir taşla iki kuş vurdu

İngiliz Economist dergisindeki analizde ”Cumhurbaşkanı Erdoğan, hem sınırı DEAŞ’tan temizledi hem de YPG’nin önünü kesti” yorumu yapıldı.

İngiltere'de yayımlanan haftalık Economist dergisi, son sayısında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Irak ve Suriye politikalarını değerlendirdi.
Yazıdan bazı satırlar şöyle:
"Suriye'nin sınır kasabası Cerablus'un, Türk tanklarının desteğiyle ilerleyen Suriyeli muhalifler tarafından DEAŞ'ın elinden alınmasının üzerinden iki ay geçti. Cerablus'ta hayat yavaş yavaş normale dönüyor. Okullar yeniden açıldı, bölgeye insani yardım girişi başladı. Komşu köylerden binlerce kişi, Türkiye'den de 7 bin 700 mülteci Cerablus'a döndü. Dokuz çocuk annesi Emine Hardan, 'Sonunda yeteri kadar yiyeceğimiz var' diyor. BBC Türkçe'nin derlediği Economist'teki analizde ayrıca "Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan yıllarca Batılı müttefiklerine seslendi ve Suriye'nin kuzeyinde bir tampon bölge oluşturulması için yardım istedi. Erdoğan artık istediğini elde etmiş durumda. Türk askeri ve Suriyeli müttefikleri Cerablus'tan Azez'e kadar uzanan bölgeyi kontrol ediyor. Erdoğan bir taşla iki kuş vurdu. DEAŞ militanlarını sınırdan yeterince uzaklaştırıp Türkiye'deki yerleşim yerlerini roketlerin menzilinden çıkardı. Aynı zamanda da Suriye'deki YPG'nin doğu ve batı kantonlarını birleştirmesinin önüne geçti. Türkiye ve muhalif güçler daha da güneye inmeyi planlıyor" yorumuna yer verildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.