ÖSYM cevap kâğıdı dönemini bitiriyor

Sınavlarda artık ayrı bir cevap kâğıdı olmayacak. Soru kitapçığında soruların altında cevap alanı yer alacak. Böylece adayların cevapları kaydırma riski de ortadan kalkacak

Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanı Prof. Dr. Ömer Demir, sınavlarda sorularla cevap kâğıdını aynı kitapçıkta birleştirecek yeni bir uygulamaya geçeceklerini açıkladı. Demir, uygulamaya 30 Nisan 2016'da İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü İş Yeri Hekimliği ve İş Güvenliği Uzmanlığı Sınavı (2016-İSG) ile başlanacağını açıkladı. Bu uygulamayla sınavdaki testlerin tek kitapçık halinde adaylara verileceğini kaydeden Demir, "Her bir sorunun altında cevap alanı olacak, o cevap alanına aynen optik okuyuculu cevap kâğıdını işaretler gibi kişiler işaretleme yapacak. Sınav kitapçığındaki bütün sorular yine çoktan seçmeli olacak, her soru için beş farklı seçenek yer alacak. Cevaplar, her sorunun bitiminde yer alan cevap alanlarına işaretlenecek. Kitapçıkların tüm sayfaları, ÖSYM'de taranacak ve bilgisayar ortamında değerlendirilecek" dedi. Yeni uygulamayla adayların cevap kâğıdında cevapları kaydırma riskinin de ortadan kalkacağını vurgulayan Demir, "Adaylar, soruları ayrı bir cevap kâğıdına geçirmek ile zaman kaybetmeyecek" diye konuştu. Öte yandan ÖSYM 13 Mart'ta yapılan YGS'nin cevap kâğıtlarını internetten erişime açtı. Adaylar kimlik numaralarıyla cevap kağıtlarına ulaşıp doğru ve yanlışlarını görebilecek.
Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.