'AKUT' davalık oldu!

Tekirdağ'da ayakta tedavi hizmeti veren Akut Özel Sağlık Hizmetleri, "ismen" düğmeye bastı! Nasuh Mahruki'nin kurduğu, kısa adı 'AKUT' olan Arama Kurtarma Derneği'ne markasını kullandığı gerekçesiyle dava açtı!

Türkiye 17 Ağustos depremindeki arama kurtarma faaliyetleriyle tanıdı. Ancak AKUT bu kez adıyla sarsıldı. Kısa adı Arama Kurtarma Derneği olan AKUT'un temelleri, 1994'te atıldı. Söz konusu topluluk, ilk kez 1995'te Uludağ'da yapılan bir arama kurtarma operasyonunda 'AKUT' adını kullandı.
ADLİYE KORİDORLARINDA
AKUT, 1996'da ise 'Arama Kurtarma Derneği' adıyla (AKUT) resmen faaliyete başladı. Derneğin başında ise Everest'e tırmanan ilk Türk dağcı olan Nasuh Mahruki vardı. Ancak Mahruki'nin başkanı olduğu dernek, bu kez adliye koridorlarına taşındı. Tekirdağ Çerkezköy'de bulunan bir sağlık kuruluşu, AKUT markasının sicilden terki için düğmeye bastı. Akut Özel Sağlık Hizmetleri adlı sağlık kuruluşu markasını kullandığı gerekçesiyle AKUT'a dava açtı.
'HASTALIK ADI ..."
Şirketin avukatı, "AKUT hastalık, tedavi ve teşhis yönetimi ismidir. Durum böyle iken AKUT ibaresinin davalının tekeline verilmesi durumunda hastalıklar ve ilaçlar bakımından AKUT ibaresi kullanılamayacak, teşhis yöntemleri AKUT ibaresiyle başlayamayacaktır. AKUT derneğimize ait markayı kullanmaktadır" dedi. Dilekçede "AKUT marka tescilinin mal ve hizmetler bakımından hükümsüzlüğüne ve sicilden terkin edilmesine karar verilmesini istiyoruz" ifadesi kullanıldı.
ALİ OKTAY-TAKVİM

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.