Hürriyet'in internet sahtekarlığı ortaya çıktı

Hürriyet'in, internet sitesi istatistiklerinde hile yaptığı ortaya çıktı. İnternet reyting ölçüm firması Comscore'a göre site, sadece geçen nisanda 500 milyon fazladan sayfa görüntüleme saydırmış

İnternet haber siteleri arasında kıyasıya devam eden reyting yarışında, hile skandalı patlak verdi. Hürriyet'in, internet sitesinin ziyaretçi sayılarıyla ilgili istatistiklerle oynadığı anlaşıldı. ABD'de internet reyting sayımı yapan güvenilir Comscore firması, hurriyet.com.tr'nin site ziyaretçi ve sayfa görüntüleme istatistiklerinde fazladan sayım yapıldığını belirledi. Böylece 6 aydır sitesine daha çok ziyaretçi gelmiş gibi gösteren Hürriyet'in bu oyunu, ABD'den dönmüş oldu.

RESMİ YAZIYLA DUYURU

Comscore bu tespitini bir de duyuru ile açıkladı. Duyuruda Hürriyet'in güncellemeden sonra gerek tekil ziyaretçi gerekse de sayfa görüntüleme rakamlarındaki fark dikkat çekiyor Site, mart ve nisan 2015'te sayfa görüntülenme sayısını 500 milyon fazla göstermiş. Diğer 4 ayda da ciddi oynamalar mevcut… Yenilenen verilere göre; Hürriyet, Nisan 2015'te fazladan yüzde 14.22, Mayıs 2015'te 12.38, Mart 2015'te 4,46, Şubat 2015'te 2,78, Ocak 2015'te 5,24 ve Aralık 2014'te 2.60 tekil kullanıcı saydırmış. Comscore rakamlarına göre bu hileye rağmen Hürriyet yine de en çok ziyaret edilen site unvanını eline alamadı.

REKLAM PAYI İÇİN ÖNEMLİ

Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de reklam verenler ABD'li Comscore'un verilerini esas alarak bütçelerini kurguluyorlar. Comscore firmasının bir yazılım açığını bulduğu zannedilen hurriyet.com.tr de bu açığı kullanarak ölçümlerde uzun süre kendisini olduğundan yüksek değerlerde gösterdi ve böylelikle reklam payından daha yüksek gelir elde etti. Hürriyet'in internet tıklanmalarındaki artış, en yakın rakipleri tarafından da şaşırtıcı bulunmuştu. Durumu fark eden Amerikalı firma, 'hurriyet. com.tr'nin listedeki son 6 aylık ölçümlerini düşürdü.

KAYNAK: SABAH

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.