F-4’leri ABD hibe etmişti

10 gün içinde meydana gelen 3 kazada F4 eğitim uçakları düştü. Peki, F-4'ler ilk kez ne zaman kullanıldı? Türk Silahlı Kuvvetleri envanterine ne zaman girdi? İşte bu soruların cevapları…

A HABER - F-4'ler ilk kez 1960'lı yıllarda Amerika Birleşik Devletleri'nde yapıldı. İlk olarak bombalama için imal edilen uçaklar zamanla keşif uçuşu için de görevlendirildi.
1996 yılına kadar Amerikan Ordusu tarafından aktif olarak kullanıldı. F- 4 tipi Fantom'lar özellikle de Vietnam savaşı sırasında köyleri ve sığınakları bombaladı.

Türk Ordusu ise 1974'ün sonuna doğru bu uçakları kullanmaya başladı. Envantere giren en son F-4'ler 1992 yılında ABD tarafından hibe edilen 40 uçak oldu.
Modernize kapsamında güçlendirilen F-4'lere yeni nesil ekipmanlar ve silahlar takviye edildi.
Türkiye'deki F-4 uçakları Eskişehir Birinci Ana Jet Üssü Hava Komutanlığı ve Malatya Yedinci Ana Jet Üssü'nde konuşlanıyor...
Türk Silahlı Kuvvetleri envanterinde keşif ve çok amaçlı olmak üzere yaklaşık 100 adet F-4 bulunuyor.
F-4'lerin uzunluğu 19 metre 20 santim. Kanat genişliği ise yaklaşık 12 metre. Uçağın yerden yüksekliği beş metre, ağırlığıysa 14 ton.
F-4 uçağının Suriye'de düşürülmesiyle birlikte iki askerimiz şehit olmuştu. Türk silahlı kuvvetleri, bu olayın ardından envanterinden F-4'leri çıkarma kararı aldı. F-4'lerin yerini F-35'ler alacak...
Japonya, İran, Güney Kore ve Yunanistan hava kuvvetlerinde halen F-4'ler kullanılıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.