TÜBİTAK'tan Zaman'a yalanlama

TÜBİTAK'tan yapılan açıklamada, Zaman Gazetesi'nde yayımlanan "2,5 yıl sonra yeni TÜBİTAK raporuyla gözaltı" başlıklı haberin, tamamen gerçek dışı bilgilerle oluşturulduğu bildirildi.

TÜBİTAK'tan yapılan yazılı açıklamada, 18 Haziran 2014 tarihinde bir gazetede yer alan "2,5 yıl sonra yeni TÜBİTAK raporuyla gözaltı" başlıklı haberdeki yanlış bilgilendirmelere dayanan hususlara ilişkin kamuoyunun doğru bilgilendirilmesini sağlamak üzere açıklama yapılmasına ihtiyaç duyulduğu ifade edildi. Açıklamada, şunlar kaydedildi:
"Adı geçen haberde, 'böcek soruşturmasıyla' alakalı süreç özetlendikten sonra '(Savcı) Çetin'in talimatının ardından TÜBİTAK'a atanan yeni ekip tarafından apar topar bir böcek raporu hazırlandı. Raporun savcılığa ulaşmasının ardından da operasyonlar başlatıldı' denilmektedir. Ancak TÜBİTAK-BİLGEM Başkanlığındaki görev değişiminin ardından kurumumuza, yeni bir rapor yazılması için herhangi bir talep gelmemiş ve böyle bir rapor da yazılmamıştır.
Haberin merkezine oturtulan ve başlığa taşınan 'yeni TÜBİTAK raporu' diye bir rapor hiç var olmamış, kurumumuzu yıpratmak ve kamuoyunu yönlendirmek için maksatlı bir şekilde kaleme alındığını düşündüğümüz haber, tamamen gerçek dışı bilgilerle oluşturulmuştur. Bu duyuru, haberin kamuoyunda yanlış anlamalara sebebiyet vermesini önlemek adına yayımlanmıştır."
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.