Financial Times'tan çarpıcı çatı aday yorumu

CHP'nin cumhurbaşkanı adayı olarak İslam Konferansı Örgütü eski Genel Sekreteri Ekmeleddin İhsanoğlu'nu önermesi ve bu önerin MHP tarafından kabul edilmesi, "AK Parti'nin Türkiye'nin siyasi manzarasını ne ölçüde değiştirdiğinin göstergesi" olarak yorumlanıyor.

Financial Times gazetesi, "BM'den sonra en büyük ikinci örgüt" olarak nitelediği İslam Konferansı Örgütü eski Genel Sekreteri Ekmeleddin İhsanoğlu'nun CHP ve MHP tarafından ortak aday olarak ilan edilmesine ilişkin haberinde analistlerin İhsanoğlu'nun adaylığının, CHP'nin bazı geleneksel destekçilerinin seçimde çekimser kalmasına yol açabileceğini söylediklerini belirterek, "Ancak Sayın Erdoğan o kadar hakim oldu ki başlıca muhalifleri bile Başbakan'ın sosyal muhafazakar çekirdek oylarının peşine gitmeyi ve Milliyetçi Hareket Partisi ile ortak bir aday göstermeyi tercih ettiler" diyor.
Erdoğan'ın "sosyal muhafazakarlığı, iddialı liderlik ve ekonomik sicili"nin iktidar partisi için bir dizi seçim zaferini sağladığını yazan gazete, Erdoğan'ın, "Muhalifleri, onu otoriterlikle suçlarken bakanlarının bazılarının da, son 10 yıldaki ekonomik performansının sürdürülmesinin zor olacağını kabul ettiğini" belirtikten sonra "Sayın İhsanoğlu'nun seçilmesi, Sayın Erdoğan'ın kökleri İslam'da olan Ak Parti'si, iktidara geldiği 2002'den bu yana Türkiye'nin siyasi manzarasının ne ölçüde değiştirdiğini gösteriyor" değerlendirmesini yapıyor.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.