Türk Kızılayı Başkanı'ndan kan donduran gerçek!

A Haber’de yayınlanan Orhan Sali’nin sunduğu ‘Diplomasi’ programında “Bir zamanlar 70 cente muhtaç bir ülkeyken bugün Türkiye’nin nasıl insani yardımda dünya klasmanına girdiği’ konusuna ışık tutuldu.

Türk Kızılayı Başkanı Ahmet Lütfi Akar, AA Genel Müdürü Kemal Öztürk, TİKA Genel Müdürü Serdar Çam ve Prof. Dr. Burhanettin Duran'ın konuk olduğu programda son dönemde Suriye'ye yapılan sıfır noktası operasyonlarına değinen Akar, manşetlik bir açıklama yaptı.
"DİĞER KURULUŞLARIN YARDIMLARI DEVEDE KULAK"
Yeni idrak ettiğimiz bir konu olduğu için söylüyorum: Suriye sınırında operasyon halindeyiz. 12 noktadan sıfır noktası operasyonları yapıyoruz. Uluslar arası konvansiyonların bize verdiği güçle ve yetkiyle bu operasyonları birebir Suriye'deki mağdurlara iletiyoruz. Bazı kuruluşların Suriye'ye yaptığı yardımlar Türkiye'nin yaptıklarının yanında tabir-i caizse devede kulak kalır. Asıl yardım Sayın Başbakanımız da geçenlerde açıklamıştı; 3 yıl içinde 2.5 milyar doları bulan bir yardım kapasitesine erişmiş vaziyette. Biz Türk Kızılayı olarak teşkil edilen 220 bin kişinin barındığı kamplarda barınma ve beslenmeyi sağlıyoruz. Ayrıca 12 noktadan Suriye'ye sürekli yardım yapmak suretiyle yardımlara desteğe devam ediyoruz. Şunu çok iddialı olarak söylüyorum; Türkiye olmasaydı, Türk Kızılayı orada sıfır noktası operasyonlarını yapmamış olsaydı, Suriye'de şimdi kitlesel ölümler başlamıştı. Çocuklar ölmeye başlamıştı, anneler, bebekler ölmeye başlamıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.