SUDER 'suyumuz temiz' diyemedi!

Ambalajlı Su Üreticileri Derneği'nden A Haber'in ortaya çıkardığı damacana suyunda lağım skandalı hakkında açıklama..

A Haber'de yayınlanan Deşifre programında geçen hafta gündeme bomba gibi düşen damacanada su skandalının ikinci perdesi masaya yatırıldı. Programda Mehmet Ali Önel, "Haberimizden sonra başta SUDER Başkanı İsmail Özdemir ve diğer su üreticilerini defalarca aramamıza ve canlı yayında iddiaları yanıtlamalarını istememize rağmen herkes bize olumsuz cevap verdi. Halkın önüne çıkmaktan kaçtılar" dedi.
A Haber'de soruları yanıtlamaktan kaçınan Ambalajlı Su Üreticileri Derneği (SUDER) Başkanı İsmail Özdemir bugün bir açıklama yaparak, "Damacana sularla ilgili doğruluğu ve bilimselliği tartışmalı haber ve yorumlara değil, Sağlık Bakanlığı'nın analizleri sonucunda yapacağı açıklamaya itibar edeceğiz" dedi ama 'suyumuz temiz' diyemedi.
Özdemir, yaptığı yazılı açıklamada, son günlerde çeşitli basın yayın kuruluşlarında damacana sularla ilgili haberler yer aldığını hatırlatarak, ''söz konusu haberlere konu olan damacana su numunelerinin hangi şartlarda alındığı, bu numunelerin taşınması, değişik laboratuvarlara dağıtımlarının yapılması ve analiz işlemleri sırasında hangi kontaminasyon şartlarına maruz kaldığı ve analiz sonuçlarının hangi kriterlere göre değerlendirildiği konusunda endişeleri bulunduğunu'' kaydetti.
Bu nedenle kamuoyunda da konuyla ilgili yorum ve değerlendirmelerin Sağlık Bakanlığı'nın analizlerinden sonra yapılmasının doğru olacağını belirten Özdemir, Sağlık Bakanlığı'nın sürekli yürürlükteki mevzuatlar doğrultusunda ambalajlı su üretim yerlerini denetlediğini hatırlattı.
Özdemir, denetimlerin sonuçlanması ve halkın endişelerinin giderilmesi noktasında yetkili otoriteler, üye üretici kuruluşlar, bayiler ve satış noktaları ile sürekli iletişim halinde olduklarını belirterek, açıklamasında ''Sağlık Bakanlığı 81 ilden topladığı numuneleri, son derece gelişmiş laboratuvarlarında analiz ettiriyor. Sonuçları çok kısa bir süre içerisinde açıklayacağını zaten kamuoyuna deklare etmiş durumdadır. Bakanlıktan gelecek resmi açıklamayı bekliyoruz'' ifadesine yer verdi.
Derneğin, 36 kurumsal üyesiyle Türkiye'nin ambalajlı su talebinin yüzde 70'ini karşıladığını kaydeden Özdemir, doğruluğu ve bilimselliği tartışmalı haber ve yorumlara değil, Sağlık Bakanlığı'nın analizleri sonucunda yapacağı açıklamaya itibar edeceklerini vurguladı.
Ambalajlı su sektöründe yetki ve düzenlemenin Sağlık Bakanlığı'na ait olduğunu belirten Özdemir, açıklamasında şu görüşlere yer verdi:
''Üye firmalarımız da Bakanlıkça belirlenen kurallara ve mevzuatlara uygun üretim yapmaktadır. Bu konuda kamuoyumuzun doğru bilgilerle bilgilendirilmesi açısından Bakanlığın analiz sonuçları açıklanmadan değerlendirme yapmak doğru değil. Bu nedenle konu hakkındaki değerlendirmemizi Bakanlığın analiz sonuçları açıklandıktan sonra yapmanın uygun olduğu görüşündeyiz. Sağlık Bakanlığı tarafından ruhsatlandırılmış 300'e yakın işletme var. Bu kadar çok sayıda kuruluşun yer aldığı bir sektörde zaman zaman ruhsatlı ürünlerin taklitlerine de rastlanabilir. Bu nedenle konuyu başından beri yakından takip ediyoruz.''
Tüketicileri damacana sularını yetkili bayilerden almaları konusunda uyaran Özdemir, tüketicilerin, satın aldıkları damacananın kapağı, emniyet bandı, etiketi ve gövdesindeki marka isimlerinin aynı olmasına, kapağında üretim/son kullanma tarihi ve parti seri numarasının bulunup bulunmadığına dikkat etmelerini istedi.
PROGRAMI İZLEMEK İÇİN TIKLAYIN

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.