Son bir yılda kaç kişi Müslüman oldu?

İslamiyet'ten Hristiyanlığa geçenlerin sayısı ne? En çok hangi ülke vatandaşları din değiştiriyor?

Türkiye'de resmi verilere göre bir yıl içinde farklı dinlere mensup iken İslamiyet'e geçenlerin dörtte üçünü kadınlar oluşturdu. İslamiyet'i seçenlerin büyük bir bölümünün daha önce Hristiyan olduğu belirlendi. İslamiyet'e geçenlerin daha çok gençler olduğu da ortaya çıktı. Diyanet İşleri Başkanlığı'nın verilerine göre bir yıl içinde 634 kişi din değiştirerek Müslüman oldu. Bunların 467'si kadın. Kadınların neden İslamiyet'i seçtikleri sorusuna verdiği yanıtların başında "inceleme ve araştırma" geliyor.
ÜLKELERE GÖRE SIRALAMA
Türkiye'de bir başka dinden İslamiyet'e geçenlerin yaklaşık dörtte birini Almanlar oluşturuyor. Onları Rusya, ABD, Fransa ve İngiltere vatandaşları takip ediyor. Diyanet verilerinde ilginç bir ayrıntı da dikkat çekti. 47 Türkiye vatandaşı, bir yıl içinde bir başka dinden İslamiyet'e geçti. Bunların 41'i kadın, 6'sı ise erkek. İslamiyet'i seçenlerin büyük en büyük çoğunluğunu 21-30 yaş arası gençler oluşturdu (toplam 257 kişi). 31-40 yaş arasında da 175 kişinin İslamiyet'i seçtiği tespit edildi.
İslamiyet'ten Hristiyanlığa 7 yıl içinde 338 kişi geçti
Türkiye'de 1997-2004 yılları arasında yapılan bir araştırmaya göre İslamiyet'ten başka dine geçenlerin sayısı 7 yılda 344 kişi olarak belirlenmişti. Bu kişilerden 338'i Hristiyanlığa, 6'sı ise Museviliğe geçmişti.
HABERTURK

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.