Kadıköy-Kartal metrosunda tünelin ucu göründü

Anadolu yakasının ilk metrosu Kadıköy-Kartal metro hattının test sürüşü İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş tarafından gerçekleştirildi.

Kadıköy-Kartal arasını 29 dakikaya indirecek metronun sürücü koltuğuna geçen Topbaş, 22 kilometrelik yolu başarıyla tamamladı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından Kadıköy-Kartal arasında yapılan metro hattının test sürüşü gerçekleştirildi. Test sürüşünde Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, vatman koltuğuna geçerek metroyu rayların üzerinde ilk kez hareket ettirdi. Topbaş, yolculuk süresince duraklar hakkında da basın mensuplarına bilgi verdi.
Saat 10.40'da vatman koltuğuna geçen Topbaş, 22 kilometrelik test sürüşünü yaklaşık 50 dakikalık başarılı testin ardından tamamladı. Tüm dünyanın merakla beklediği 11.11.2011 saatler 11'00'ı 11 dakika geçe sürüşünü devam ettiren Topbaş, bu anın tarihe not edilmesi gerektiği uyarısı yapmayı ihmal etmedi. Kadir Topbaş, test sürüşünün ardından Kadıköy İstasyonu'nda basın mensuplarına açıklama yaptı. Metro hattının Kartal istasyonundan itibaren rayların tümünün elektronik sürüşünün ilk denemesini başlattıklarını belirten Topbaş, metronun 9 şiddetindeki bir depreme dayanıklı olarak inşa edildiğini aktardı. Kadıköy-Kartal metrosunun tamamlandığında günde 1,5 milyon yolcuya kadar çıkabilecek kapasiteye sahip olacağını aktaran Topbaş, Kadıköy ile Kartal arasında saatler süren yolculuğun 29 dakikaya ineceğini belirtti.
Metro hattının Marmaray ile de bağlantısı olacağını aktaran Topbaş, isteyen vatandaşların 'Ayrılıkçeşme' istasyonundan Marmaray ile isteyenlerin ise Kadıköy istasyonundan deniz ulaşımı ile İstanbul'un farklı yerlerine ulaşabileceğini ifade etti. Kadıköy-Kartal metro hattının 1,6 milyar liraya mal olduğunu belirten Topbaş, Pendik-Kaynarca'ya kadar uzatılacak hattın toplam maliyetinin ise 3 milyar 225 milyon lira olacağını bildirdi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin toplu ulaşım konusunda yaptığı çalışmalar hakkında bilgi veren Topbaş, İDO özelleştirmesinden aldıkları parayla 3 bin yeni otobüsü devreye sokacaklarını ve İstanbul'a konforlu ve hızlı ulaşımı kazandıracaklarını belirtti.

KADIKÖY-KARTAL METROSU HAKKINDA
Toplam 16 duraktan oluşan Kadıköy-Kartal Metrosu yaklaşık 22 kilometre uzunluğunda olacak. Şehir içinde dünyanın en hızlı tünel çalışması yapılan hat, günde 150 metreyi bulan tünel kazma hızı ile rekor sürede tamamlandı. Kozyatağı-Kartal arasında ray döşemesi tamamlanan hattın 15 istasyonunda elektromekanik ve ince işler başladı. Hat için temin edilen vagon sayısı, hattın Kaynarca'ya uzatılması sebebiyle 120'den 144'e çıkarıldı. Ocak ayında başlayan sevkiyat sürecinde bugüne kadar 16 vagon sahaya geldi. Tüm araçları, sürücüsüz kullanım özeliğine uygun olan metro hattında, bu sayede geceleri parklanma, tamir-bakım atölyesine intikal gibi operasyonlar, kontrol merkezindeki bir operatör vasıtasıyla ve sürücüsüz gerçekleştirilebilecek. Vagonlar arasında birbirine geçiş imkanı sağlayan ara geçiş yolları da bulunan trenlerde yolcuların 4 vagondan oluşan bir tren içerisinde homojen dağılımı mümkün olacak. Yolcu güvenliği için araç içi ve dışı kapalı devre kamera sistemi ile izlenecek hatta, aracın dışında hangi yöne gittiğini gösteren dijital göstergeler olacak. Her araçta yolcuları bilgilendirmek ve reklam amaçlı kullanılmak üzere 8 adet yolcu bilgilendirme ekranı (LCD ekran) bulunuyor. Araç içinde, araç istasyona geldiğinde hangi yöndeki kapıların açılacağını gösteren dijital göstergede yolcuların hizmetinde olacak. Tüm vagonlar tam otomatik sürüş sağlayan son sistem bilgisayarlara sahip araçlarda yolcular ile makinist arasında aktif iletişim sağlanabilecek.
KADIKÖY-KARTAL ARASI 29 DAKİKAYA İNECEK
Kadıköy-Kartal metro hattını tamamlandığında, Kartal'dan metroya binen bir kişi 29 dakikada Kadıköy'e 35 dakikada ise Üsküdar'a ulaşabilecek. 47 dakikada Kartal'dan Yenikapı'ya ulaşılmasını sağlayacak hat sayesinde, Kartal-Taksim arası 55, Kartal-Bayrampaşa Otogarı arası 66, Kartal-Atatürk Havalimanı arası 79 dakikaya inecek.
Cihan

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.