Cannes'ın yeni yıldızı Türkiye

Dünyaca ünlü Foreign Policy (FP) dergisi son sayısında Türkiye'yi övdü.

Dünyanın gelişmiş 20 ekonomisinin liderlerinin toplandığı Fransa'nın Cannes şehrinden mülhem "Cannes'ın yeni yıldızları" başlığını atan dergi, dünya devleri iktisaden zayıflarken Türkiye ve Arjantin gibi ülkelerin G-20 Zirvesi'nde 'şovu çaldıklarını' yazdı.
FP, Türkiye'nin büyüyen ekonomisi ile hâlâ Avrupa Birliği'nde olmamasını ise 'şaşırtıcı' olarak nitelendirdi.
Makalenin en çok dikkat çeken kısmı ise AB ile üyelik müzakerelerinin durma noktasına geldiği Türkiye'nin de aralarında bulunduğu ülkelerin Avrupa'nın derdine derman olabileceğini savunması. Derginin mercek altına aldığı yeni yıldızlar arasında Türkiye yüzde 7 büyüme ile Çin ve Arjantin'in ardından geliyor. İngiltere, İtalya, İspanya gibi ülkelerin sıralamaya dahi giremediği listede 10 ülke tahlil ediliyor.
Cannes'da sahne ışıklarının tekrar şöhretlere odaklandığına işaret eden Foreign Policy, ancak bu yılki şöhretlerin her yıl görmeye alışkın olduğumuz ülkeler olmadığını vurguladı. Uri Friedman imzalı makale, bu yılki G-20 Zirvesi'nin en ilginç yönünün geleneksel güçlerin yeni gelen ülkelerce "dirsek darbeleri" ile sahneden uzaklaştırılması ve zaman zaman da yardım için "dilenmeleri" olduğunu dile getirdi. Türkiye ve Arjantin'i "sürpriz ağır sıkletler" olarak nitelendiren dergi mezkur iki ülkenin ekonomilerinin büyümeye devam ettiğini, ABD, Japonya gibi geleneksel ekonomik güçlerin ise iç sorunları yüzünden Avrupa'daki ekonomik soruna destek vermekten uzak olduklarına dikkat çekti. Çin ve Brezilya'nın bazı iktisadi meselelerinin olduğunu ancak müstakbel zirvelerde çok daha mühim roller oynayacağı belirtildi. Avrupa ve ABD'nin dünya GSMH'nın hâlâ yüzde 50'sini ürettiğini kaydeden dergi, Avrupa'nın ekonomik sorunlarının çözümünde yeni iktisadi güçlerin yardımcı olabileceğini kaydetti. Çin'in yüzde 9,5 ile birinci olduğu listede Arjantin yüzde 8,2 ile ikinci, Türkiye de yüzde 7 ile üçüncü sırada geliyor. Türkiye'nin 10 yılda 3 kat büyüdüğüne işaret eden FP, bazı Türk yetkililerin hızlı büyümeden endişe etmeye başladıklarına da değiniyor. Derginin mühim bir uyarısı da var: FP'ye göre Türkiye'deki büyüme krizden önceki ABD'yi andırıyor.
Zaman

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.