Arınç: Jilet atacak noktada değiliz

Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, Orhan Gencebay'ın 'Batsın bu dünya' isimli şarkısını hatırlatarak, "Bugün aklımızı en iyi kullanacağımız zamandayız. 'Batsın bu dünya' diyecek noktada değiliz. Yani jilet atacak noktada değiliz." dedi.

Arınç, Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi Sanayici ve İşadamları Derneği (DOSABSİAD) üyesi işadamlarıyla kahvaltıda bir araya geldi. Kahvaltıya, Bülent Arınç'ın abisi Prof. Dr. Ümit Arınç da katıldı.
İşadamları için istikrarın çok önemli olduğuna dikkat çeken Arınç, Sakıp Sabancı'nın 'Pencereyi açtığımda 10 gün sonrasını mı yoksa 10 yıl sonrasını mı göreceğim' sözünü hatırlatarak, sanayicinin maceraperest olamayacağını vurguladı. Türkiye'nin 10 yıldan bu yana çok farklı bir görüntüde olduğunu ifade eden Arınç, ülkenin her alanda çok büyük atılımlar yaptığını kaydetti. Bu dönemde 6 tane sınavdan başarıyla geçtiklerini belirten Arınç, "Bu Allah'ın bir lütfudur. Demek ki güven devam ediyor. Anketler, mitingler bir şey daha gösteriyor ki 'bunlar tekrar gelecek'. Millet nasıl taktir ederse biz ona razıyız. Biliyoruz ki yüzde 47 verdiğini yüzde 7'ye düşürebilir. Milletin takdirini yadırgamayız. Bizim bir hatamız vardır deriz." diye konuştu.
Orhan Gencebay'ın 'batsın bu dünya' isimli şarkısını yanlışlıkla Müslim Gürses'in şarkısı diye hatırlatan Arınç, konuşmasına şöyle devam etti: "Müslim Gürses 'batsın bu dünya' diye şarkı söylüyor, birileri de 'bunlar gitsin de kim gelirse gelsin, batsın bu dünya' diye düşünmemeli. Bir sanayici böyle düşünür mü? Yani maceraperest olmaya, bunu demeye bazılarının dili varabilir, ama kazanan, üreten, işçisi olan insanların bunu düşünmemesi lazım. Şöyle denebilir, daha iyisi gelsin denebilir. Öyle birisi varsa ben de sizinle geleyim. Bir defa ülkeyi koalisyonlara bırakmayalım. Ne yapıldıysa tek parti iktidarları yaptı. Ama o partiler de iki üç dönem gidemediler. Birbirlerine düştüler ve partiler dağıldı. Biz üçüncü dönem için 'bir daha bir daha' şarkıları söylüyoruz. 'İstikrar sörsün' diyoruz."
"RİZE'DEN ÇIKMIŞ, GOL ATIP ŞÖHRET OLMUŞ"
Bugün Türkiye'nin öngörülebilir bir ülke olduğunu dile getiren Arınç, konuşmasını şöyle sürdürdü: "Neden, 90'lı yıllarda Türkiye'nin büyümesi eksilerdeydi? Krizde büyümeyi unuttuk. Biz gelince büyüme arttı. Yüzde 9'a çıktı büyüme. 2002'de 200 milyar dolarlık üretimimiz vardı. Şimdi Gayri Safi Milli Hasılamız 750 milyar dolar seviyesinde. Başbakan 'küresel kriz teğet geçecek' dedi. 'Ulan Rize'den çıkmış, Kasımpaşa'dan doğmuş, üstelik imam hatip mezunu, ne anlar bundan. Biraz futbol oynamış, gol atmış diye şöhret olmuş' deyip alay ettiler. 3 senede IMF ile ilişkilerimizi kestik. Tasdik ettirdik bir de. IMF dedi ki 'Türkiye'nin bize ihtiyacı yok'. Ama başta TÜSİAD olmak üzere 'nayır, nolamaz' diye karşı çıktılar. Hamdolsun satış var, kazanç var her şey yolunda gidiyor. İnşallah istikrar dediğimiz şey üretimdir, hukuktur."
"JİLET ATACAK NOKTADA DEĞİLİZ"
2 gün sonra 12 Haziran Pazar günü Türkiye'de istikrarın sürüp sürmeyeceğinin oylanacağına dikkat çeken Arınç, "Yani 'sadece AK Parti'ye mi oy vereceğiz?' demeyesiniz diye ikinci bir seçenek gösterdim size. Yani AK Parti'den daha iyi bir alternatif görüyorsanız bana da söyleyin, ben de destekleyeyim. Yani şu siyasi partilere bir bakın, barajı aşacak mecalleri var mı, planları, projeleri var mı? Biz bugün aklımızı en iyi kullanacağımız zamandayız. 'Batsın bu dünya' diyecek noktada değiliz. Yani jilet atacak noktada değiliz. İstikrar sürsün diye bakmak zorundayız." ifadelerini kullandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.