GENAR'ın araştırmasına göre

GENAR Araştırma Şirketi'nin 17-23 Mayıs arasında 17 ilde 2 bin 175 kişi ile görüşerek yaptığı anket sonuçlarına göre AK Parti yüzde 48 ile birinci parti. CHP yüzde 25.3'le ikinci, MHP ise yüzde 10.8 oy oranıyla üçüncü parti oldu.

GENAR Araştırma Şirketi'nin 17- 23 Mayıs tarihleri arasında, 17 ilde ve bu illere bağlı 215 ilçede gerçekleştirdiği seçim anketine 2 bin 175 kişi katıldı. "Türkiye Seçime Gidiyor" isimli araştırmada katılımcılara "Bu pazar bir milletvekili Genel Seçimi olsa hangi partiye oy verirsiniz" sorusu yöneltildi. Katılımcıların verdikleri yanıtlara göre AK Parti yüzde 48 ile birinci parti, CHP yüzde 25.3 ile ikinci parti oldu. Onları MHP yüzde 10.8, BDP'nin desteklediği bağımsız adaylar yüzde 6.3, SP yüzde 2 ve diğer partiler 7.6'lık oy oranı ile takip etti.
Katılımcıların beyanına göre son bir ay içinde oy verme tutumlarında yüzde 3.8 oranında bir değişim oldu. Kampanya beğenisi sorusuna alınan cevaplara göre en beğenilen kampanya yüzde 51.1 ile AK Parti kampanyası oldu. Ardından 26.5 ile CHP, yüzde 10.1 ile MHP, yüzde 6 ile BDP ve yüzde 1.8 ile SP kampanyası geldi.

Oranlara bakıldığında partilerin kampanya beğeni oranları ile oy oranları arasında yakınlık olduğu görüldü. Yani aslında her parti kendi seçmenine seslendi, hiçbir parti diğer partilerin seçmenini kitlesel ölçekte etkileyebilecek ve kendi projelerine ve vaatlerine ikna edebilecek bir kampanya başarısı ortaya koyamadı. "Türkiye'nin en temel sorunu nedir" diye sorulduğunda katılımcıların yüzde 35.1'i işsizlik cevabını verdi.

İşsizliği terör, ekonomik sorunlar, Doğu ve Güneydoğu sorunu, yolsuzluk, demokratikleşme, Kürt sorunu gibi konular izledi. Seçmenler liderlerin sert üslubunu da onaylamıyor. Toplam kitlenin sadece 2.7'si liderlerin üslubunun o partiye oy vermelerine olumlu etkide bulunduğunu söyledi. Seçmenin yüzde 76.1'i liderlerin küfür ve hakaret içeren üsluplarından olumsuz etkilendiğini belirtti. Olumlu ya da olumsuz hiçbir şekilde etkilenmeyenler ise yüzde 21.2 oranında kaldı.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.