Son dakika: Karadeniz'de bulunan doğalgaz nasıl çıkarılacak? Süreç nasıl işleyecek? Bulunan doğalgaz rezervi Türkiye'nin kaç yıllık ihtiyacını karşılayacak? İşte 10 soruda doğalgaz keşfi

Son dakika haberi... Başkan Recep Tayyip Erdoğan, müjdeyi açıklamıştı. Türkiye Karadeniz'de 320 milyar metreküplük doğalgaz buldu. Şimdi yeni sorular gündemde... Bundan sonraki süreç nasıl işleyecek? O doğalgaz nasıl çıkarılacak? Türkiye sondaj faaliyetlerine ne zaman başladı? Türkiye'nin arama-tarama filosunda kaç demi var? Bulunan rezerv Türkiye'nin kaç yıllık ihtiyacını karşılayacak? 320 milyar metreküp doğalgaz nasıl çıkarılacak? Karadeniz'den çıkarılacak doğalgaz evlere ne zaman ulaştırılacak? Gazın bulunmasıyla uluslararası enerji piyasasında ne değişecek? Keşif doğalgaz fiyatlarına nasıl yansıyacak? A Haber muhabiri Murat Sekban, detayları canlı yayında anlattı.

1)TÜRKİYE SONDAJ FAALİYETLERİNE NE ZAMAN BAŞLADI?

Uzun yıllar boyunca karada sondaj faaliyetleri yürütülürken bu kapsamda özellikle Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu bölgesinde çok sayıda petrol kuyusu açıldı. Deniz sondajlarına 1970'de başlayan Türkiye, denizlerde TPAO maarifetiyle yaptığı çalışmalara Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak'ın enerji bakanlığı döneminde hız verdi. Bugüne kadar Barbaros Hayrettin Paşa ve Oruç Reis gemileri ile bölgede araştırma yapan ve veri toplayan Türkiye, 20 Temmuz tarihinde ise Tuna-1 lokasyonunda ilk sondajını gerçekleştirdi. Türkiye, şimdiye kadar Akdeniz ve Karadeniz'de toplam 9 derin deniz sondajı yaptı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.