Son dakika: Dilek Güngör'den dikkat çeken yazı: 'Öldük bittik' diye sızlanan sanayiciler 13 yıllık kara 1 yılda ulaştılar!

SON DAKİKA | İstanbul Sanayi Odası'nın (İSO) hazırladığı Türkiye'nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu 2022 Araştırması'nın sonuçlarını açıkladı. 2022'de "öldük, bittik" diye sızlanan sanayicilerin 13 yılda elde ettikleri kâra, 2022'de tek bir yılda ulaştıkları ortaya çıktı. Konuyu köşesine taşıyan Sabah Gazetesi yazarı Dilek Güngör, "Maalesef, burada adaletsizlik var. Şirketler kazanıyorlar, kazanırken enflasyon yaratıyorlar, onların yarattığı enflasyonun maliyetine sabit gelirliler katlanıyor. Biliyorsunuz, şimdilerde yeni bir vergi reformundan bahsediliyor. Bu paketten umarım servet/ rant ve finansal kazanç vergisi gibi kalemler çıkar." ifadelerini kullandı. Diğer yandan dünyada yaşanan kaos ortamına değinen Güngör, “Kovid salgınıydı, Rusya-Ukrayna savaşıydı, döviz kuruydu, asgari ücret artışıydı... Savaştan kaynaklanan şokların azalmasıyla petrol, ulaşım, gıda, hammadde fiyatları düşse de birçok şirket fiyatlarını artırmaya devam etti. Hal böyle olunca da dünyada da bizde de şirket kârları uçtu. Şirketler fiyatları yükseltip, kârlarını korudular ama enflasyonu da zıplattılar” cümlesini kurdu. İşte Güngör'ün o yazısı ve sözlerini doğrulayan İSO verileri...

İstanbul Sanayi Odası'nın (İSO) hazırladığı 'Türkiye'nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu 2022 Araştırması'nın sonuçlarını duyurdu. Ekonomi dünyasını yakından ilgilendiren bu önemli meseleyi Sabah Gazetesi Yazarı Dilek Güngör, köşesine taşıdı ve dikkat çeken bir analize imzasını attı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.