Tarım gıda ve içecek sektöründen 22,7 milyar dolarlık ihracat

TÜİK, Dış Ticaret Verileri baz alınarak Agrimetre tarafından hazırlanan gıda ve içecek sektörünün ihracat rakamlarını açıkladı. 2022 yılının ilk 11 ayında tarım, gıda ve içecek sektörü 22,7 milyar dolar ihracat, 18,6 milyar dolar ithalat gerçekleştirdi.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından açıklanan Dış Ticaret Verileri baz alınarak Agrimetre tarafından hazırlanan Türkiye Gıda ve İçecek Sanayii Dernekleri Federasyonu (TGDF) Dijital Veri Paneli'ne göre, 2022 yılının ilk 11 ayında tarım, gıda ve içecek sektörü 22,7 milyar dolar ihracat, 18,6 milyar dolar ithalat gerçekleştirdi. 01 ile 23 fasılları arasındaki tüm GTIP kalemleri ile 29. ve 35. fasıllardan seçili ürünlerin dahil edildiği hesaplamalara göre, 2022 yılının ilk 11 ayında sektörün dış ticaret fazlası önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 20'ye yakın düştü.

Özel Ticaret Sistemi (ÖTS) çerçevesinde yayınlanan dış ticaret verilerine göre 2022 yılının ilk 11 ayında ihracat, önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 14,7 oranında artarak 22,65 milyar dolara, ithalat yüzde 26,5 artarak 18,62 milyar dolara ulaştı.
Kasım 2022'de, önceki yılın aynı ayına göre yüzde 8,7 artan aylık ihracat değeri 2,48 milyar dolar olarak gerçekleşirken, ithalat yüzde 3,2'lik bir düşüşle 1,62 milyar dolar oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.