Taklitçiler şimdi de yerli markalara dadandı

Taklitçiler yabancı markalardan sonra yerli markalara dadandı. Ürettikleri kalitesiz ürünlere ünlü markaların etiketini basan dolandırıcılar internet satışlarından milyarlar kazanıyor.

Geçmişte yabancı markaların "çakma" diye tabir edilen taklit ürünlerini satan taklitçiler şimdi de yerli markalara dadandı. Öyle ki kalitesiz ürettikleri ürüne yerli markanın etiketini basıp, internet siteleri, sosyal medya hatta semt pazarları aracılığıyla satıyorlar. Durum böyle olunca hem tüketiciler hem yerli markalar mağdur oluyor...

PAZARDA ÇAKMA KİĞILI
Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sinan Öncel daha önce yabancı markalarla ilgili suiistimallerin şimdi yerli markalar için yapıldığını belirterek, "Markaların imajları tehdit altında" dedi. Yurtdışında sahte ürün toplatma çalışmalarından sonra yurtiçinde de benzer bir operasyona başlayan Kiğılı'nın Genel Müdürü Hilal Suerdem ise, yaptırımlar yetersiz olduğu için taklitle mücadelede çok başarılı olamadıklarını söyledi. "İmalatçılar pazarcılarla anlaşıp Kiğılı etiketlerini ürettikleri ürünlere dikiyor. Organize olmayan satış noktalarında da taklit Kiğılı ürünlerine rastlıyoruz" diyen Suerdem, şu ana kadar ürün toplatma şeklinde bir yaptırım uygulayabildiklerini ifade etti.

SAHTE SİTE AÇAN VAR
Sabah'ın haberine göre; sahte ürünle en çok mücadele eden markalardan biri de Zorlu Tekstil markalarından Taç. 'Tacfirsatlari.com' adlı Facebook sayfasından ev hanımlarını hedefleyen dolandırıcılar, indirimli nevresim takımları sattığını iddia edip tüketicilere paçavra gönderiyor. Taç yetkilileri, bu ve benzeri sitelere hukuki savaş açtıklarını, yerli birçok değerli tekstil markasına yönelik internet üzerinden organize bir dolandırıcılık yapıldığını belirttiler. Çanta ve eşarpta en çok taklit edilen markalardan Vakko ise polisle yapılan baskınlarda ürünlerini toplatıyor.

ÇİNLİ TURİST TAKLİT ÜRÜN İÇİN GELİYOR
Türkiye'de sadece taklit tekstil ve çanta pazarının 3.5 milyar doların üzerine çıktığını dile getiren Fikri ve Sınai Haklar Derneği Başkanı Avukat Vehbi Kahveci, Çinli turistin kendi ülkesindeki kalitesiz ürünü beğenmeyip, daha kaliteli taklit ürün almak için Türkiye'ye geldiğini söyledi. Kahveci, bu satışların Çanakkale ve Afyon'daki binaların üst katlarında, orijinal markanın yaptığından daha şık sunumlarla pazarlandığını dile getirdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.