Sevgililer Günü'nde 2.5 milyar TL kartlı ödeme yapıldı

Bankalararası Kart Merkezi verilerine göre; 14 Şubat Sevgililer Günü'nde, yaklaşık 2.5 milyar TL kartlı ödeme gerçekleştirildi.

Bankalararası Kart Merkezi (BKM), 14 Şubat Sevgililer Günü'ne ilişkin kartlı ödeme verilerini açıkladı. Buna göre son beş yıllık verilere bakıldığında, 14 Şubat Sevgililer Günü'nde yapılan kartlı ödemelerde toplam kartlı ödemeler büyümesine paralel büyüme gerçekleşti.

IdeaSoft, kullanıcısı olan ve yılda 4 milyon sipariş alan 7 bin e-ticaret şirketi arasından; takı, ayakkabı, elektronik eşya, kozmetik, hediyelik ürünler satışı yapan 953 şirketi seçerek Sevgililer Günü haftasında gerçekleşen online alışverişleri inceledi. 1-14 Şubat tarihleri arasında Ideasoft kullanıcısı 953 sanal mağazanın siparişlerinin analiz edildiği rapora göre; sevgililer Günüyle birlikte internet siparişleri önceki aya göre yüzde 21,5 arttı. Takı/mücevher, kozmetik ürünler ve hediyelik eşyalar Sevgililer Günü için internet alışverişlerinde en çok tercih edilen hediye grupları oldu.

SEVGİLİLER GÜNÜ İLE ONLİNE ALIŞVERİŞ HARCAMALARI KATLANDI

14 Şubat'a özel kampanyalar ve online fırsatlar hediye seçiminde tüketicileri internete yönlendirdi. Sevgililer Günü hediyeleri için yapılan harcamalar incelendiğinde takı ve mücevher ürünleri için yapılan harcama tutarı Şubat ayının ilk iki haftasında ocak ayının aynı dönemine yüzde 114 arttı. Saat ve optik ürünlerinde yüzde 100'e ulaşırken, kozmetik ürünlerinde yüzde 49, hediyelik eşyada yüzde 38,5 ayakkabı ve hazır giyimde ise yüzde 17'lik harcama artışı tespit edildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.