Hükümet, gelecek 10 yılın en gözde mesleklerini belirledi

Hükümet son 10 yılın en gözde mesleklerini belirledi. Yapay zekâ ve dijital reklamcılığın da aralarında bulunduğu geleceğin en popüler 16 mesleğine sanayi 4.0 damga vurdu. İşte hükümetin yaptığı çalışmaya göre geleceğin en popüler 16 mesleği...

Hükümet sanayideki yapısal dönüşümü nitelikli insan kaynağı ile birleştirmek için 1 milyonun üzerinde işyerinin kapısını çalarak gelecek 10 yılın en gözde mesleklerini belirledi. İşverenlerin ön plana çıkmasını bekledikleri mesleklere sanayi 4.0 damgasını vurdu. Geleceğin en popüler 16 mesleği arasında yapay zekâdan robot kaynak operatörüne, elektrikli arabalar için teknik bakım elemanından dijital reklamcılığa kadar bir çok meslek bulunuyor.

60 BİN KİŞİ BİLİŞİM EĞİTİMİ ALDI
Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk, endüstri 4.0 kapsamında dijitalleşme, yapay zekâ, büyük veri, bulut, bilişim gibi uygulamaların iş süreçlerine entegre edilmesinin önemine dikkat çekti. Bakan Selçuk, "Son 4 yılda sadece bilişim sektöründe düzenlenmiş olduğumuz mesleki eğitim kursları, işbaşı eğitim programlarına 60 bine yakın kişi katıldı. Bu eğitimleri tamamlayan kişilerin yüzde 60'ından fazlası kalıcı olarak istihdam ediliyor" dedi. Türkiye İş Kurumu'nca 1 milyon 295 bin işyeri ziyareti ile gerçekleştirilen araştırmada işverenlerin gelecek 10 yılda ön plana çıkmasını beklediği mesleklerde sanayi 4.0'ın etkisi görüldü. Geleceğin en popüler 16 mesleği şöyle sıralandı:

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.