Turizmde yeni hamle dönemi

Turizm sektörünün yaşadığı sıkıntılı süreci geride bıraktığını belirten sektör temsilcileri, artık yeni bir hamle yapılması gerektiğini söyledi. Turizmciler, “Özellikle de fiyat-kalite oranında Türkiye’yi üst lige çıkaracak uygulamalara ihtiyacımız var” dedi.

Son 30 yılda büyük bir başarıya imza atan Türk turizm sektörü, hikâyesine kaldığı yerde devam ediyor. 1985'te 2.6 milyon olan turist sayısını 40 milyona, 80 binlerde olan yatak kapasitesini ise 1.3 milyona çıkaran, ancak 2016'da yaşadığı hain darbe girişimi, terör saldırıları, yurtdışında yürütülen algı operasyonları nedeniyle gelir ve turist sayısında kayıp yaşayan sektör, geçen yıl yeniden toparlanarak ayağa kalktı. Bu yıl yeni bir başarı hikâyesi yazmaya hazırlanan turizm sektörü, yeniden 40 milyon turist sayısına ulaşmayı hedefliyor. Türk turizm sektörünün geçmişte de dalgalı bir seyir izlediğini ancak her zaman toparlanmayı başardığını anlatan Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Timur Bayındır, "Ancak bugün içinde bulunduğumuz durumda sektörel olarak sıkıntılar yaşadığımız da aşikar. Artık turizmde yeni bir hamle dönemine ve bu hamleyi başlatacak uygulamalara ihtiyaç var" dedi. Dünya genelinde turizm sektörünün talep ve ihtiyaçlarıyla siyasal, sosyal, ekonomik, kültürel ve teknolojik alanlardaki gelişmelerin her geçen gün değiştiğini belirten Bayındır, özellikle de fiyat-kalite oranında Türkiye'yi üst lige çıkaracak uygulamaların ortaya konulması gerektiğini belirtti. Bayındır, "15 yıl aradan sonra toplanan ve 3'üncüsü düzenlenen Turizm Şurası'nda alınacak kararların yeni bir hamle döneminin kapısını açacağını düşünüyoruz" diye konuştu. "İçinden geçtiğimiz dönemi, reformları tamamlamamız için çok kıymetli bir fırsat penceresi olarak görüyoruz" diyen Bayındır, yatırımların devamlılığı ve verimli kullanımını teşvik edecek şekilde düzenlemelere ihtiyaç olduğunu kaydetti.
ZORLU SÜREÇ ARTIK GERİDE KALDI
Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık ise, sektörün yaşadığı zorlu süreci geride bıraktığını söyledi. Ayık, "İlk iki ayda turist sayısı yüzde 30'un üzerinde arttı. 2017'de turizm gelirlerimiz 26 milyon dolar civarındaydı. Bu yıl ise yine bu miktarın 30 milyonun üzerine çıkacağını öngörüyoruz" şeklinde konuştu. Bu yıl Rusya ve Almanya'dan ciddi bir talep olduğunu aktaran Ayık, Çin, Kuzey Kore, Hindistan gibi alternatif pazarlarda da hareketlilik olduğunu vurguladı. "Ortadoğu ve İran pazarındaki talep de oldukça iyi gidiyor" diyen Ayık, bu ivmenin istihdam rakamlarına da pozitif yansıyacağını kaydetti.
GELİR ARTIYOR
Sektörün ilk üç ayını değerlendiren Timur Bayındır, "Geçen yılın ilk 3 aylık dönemiyle kıyaslandığında bu yıl ilk üç aylık dönemde doluluklar yüzde 51.4'ten 63.7'ye, Average Daily Rate (ADR) olarak adlandırılan ortalama günlük satılan oda bedeli 56.1 eurodan 59.4'e, toplam oda sayısı üzerinden odabaşı elde edilen gelirler ise (RevPAR) 28.8 eurodan 37.9'a yükseldi" dedi. İstanbul'un Mart 2017'de yüzde 56.5 olan doluluk oranını Mart 2018'de yüzde 30.4 artarak, 73.7 olarak ölçüldüğünü anlatan Bayındır, Mart 2018'de doluluk oranlarında en yüksek artışı yaşayan destinasyonun yüzde 30.4'le İstanbul olduğunu söyledi. Bayındır, "İstanbul'da ortalama günlük satılan oda bedeli 74.3 euro olarak, 2017'ye göre yüzde 9.8 artış gösterdi. Mart 2017'de bu rakam 67.7 euro olmuştu. Toplam oda sayısı üzerinden odabaşı elde edilen gelirlerde ise (Rev- PAR) geçen yıla oranla yüzde 43.1 artış yaşandı ve 54.7 euro olarak ölçüldü" şeklinde konuştu.

SABAH

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.