Depremi soran yok gözler yatak odasında

GYODER ile Akademetre İstanbul’da potansiyel konut alıcılarıyla görüştü. Buna göre, ev satın alanların yüzde 65’i zaten ev sahipleri. Markalı konuta daha fazla ödemeyi kabul eden alıcılar ise en çok geniş yatak odası istiyor.

Gayrimenkul ve Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı Derneği'nin (GYODER) araştırma ve stratejik planlama şirketi Akademetre işbirliği ile İstanbul'da 5 bini aşkın potansiyel konut alıcısıyla yüzyüze yaptığı görüşmelerle potansiyel konut alıcısı büyüteç altına alındı. 'Potansiyel Konut Alıcısı Büyüteç Altında - İstanbul Raporu'na göre, Türkiye'de ev satın alan kitlenin yüzde 65'i hâlihazırda ev sahibi. Evleri olan tüketiciler ikinci, üçüncü konutlarını alıyor.

Marka değerinin fiyata etkisinin yüzde 5'ten yüzde 26'ya çıktığı araştırma sonuçlarına göre, genel konut projesine 100 lira veren tüketicinin markalı konut projesine 126 lira ödeyebildiği belirtiliyor.

Potansiyel konut alıcılarının yaklaşık dörtte biri, oturdukları evin yatak odasının daha büyük olmasını istediğini, yüzde 22'si banyo, yüzde 18.8'i de daha büyük mutfak talep ettiğine dikkat çekiyor.

'Deprem' akla gelmiyor

Raporda potansiyel konut alıcısının temel beklentilerinin en tepesinde, doğa dostu, çevre dostu projeler yer alıyor. Ancak konut alıcısı deprem gerçeğini unutmuş görünüyor. Deprem, önceki yıllara göre alıcının 'ilk aklına gelen' unsur değil.

Konutta oda kullanımı tercihleri değişiyor, tüketici alanların küçülmesine razı. Potansiyel alıcı, ortak alanda kullanmadığı donatıların ücretini ödemek istemiyor. Oturmak için de olsa yatırım için de olsa değer kazandıran proje beklentisi oldukça yüksek.

Apartmana rağbet fazla villa müşterisi azınlıkta

Potansiyel konut alıcısı yaş ortalaması ise 35.5. Potansiyel kitleyi 35 yaşında evli erkekler oluşturuyor. Konut alıcılarının yüzde 65'inin siteden bağımsız bir ortamda yani site dışındaki alanlarda konutları var. Yüzde 91.7'si de bir apartman dairesinde konut sahibi.

Satın alınması planlanan konut tipine bakıldığında, tüketicilerin yüzde 83.6'sı apartman dairesi, yüzde 8.6'sı rezidans, yüzde 7.8'i villa/müstakil ev satın almayı planlıyor. Mevcut durumda konutu olan tüketicinin yüzde 42'si markalı, yüzde 58'i markalı olmayan projelerden konut sahibi. Tüketicinin yüzde 70'i de oturmak amacıyla konut almak istiyor. Üçte biri de daha üst statüye geçmek, daha güvenlikli bir yaşam alanı istediği için konut satın almayı planlıyor. Site içerisinde yaşayanların 3'te 2'si yine sitede yatırım yapıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.