Türkiye ile Özbekistan yeni uçuşlar için anlaştı

Türkiye ve Özbekistan arasındaki hava ulaştırma anlaşması, yeni uçuş noktaları ve sefer artışlarını içerecek şekilde revize edildi.

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün (SHGM) internet sitesinde yayımlanan duyuruya göre, Türkiye ve Özbekistan sivil havacılık heyetleri, iki ülke arasındaki mevcut hava ulaştırma anlaşmasının güncellenmesi amacıyla dün İstanbul'da bir araya geldi ve yeni mutabakat zaptı imzaladı.

Genel Müdür Vekili Bahri Kesici ve Özbekistan Sivil Havacılık Otoritesi Genel Müdür Yardımcısı Oleg Lim başkanlıklarındaki heyetler arasında yapılan görüşmede, havayolu taşıyıcılarının süregelen frekans ve nokta kısıtlaması sorunları ile Türk taşıyıcılarının Özbekistan'da yaşadığı operasyonel zorluklar ve diğer teknik iş birliği konuları müzakere edildi.
UÇUŞ SAYISI ÜÇ OLDU

Müzakereler sonunda imzalanan mutabakat zaptına göre, Türk-İslam tarihinin önemli kentlerinden Semerkant için uçuş sayısı 3'e çıkarıldı.

Ayrıca "Buhara", "Urgenç" ve "Karşı" noktaları haftalık 2 frekans uçuş gerçekleştirilmek üzere Türk havayolu taşıyıcıları için yeni varış noktaları olarak anlaşmaya eklendi.

Ankara, Antalya ve İzmir ile Özbekistan'daki varış noktaları arasında gelecek dönemde gerçekleştirilecek uçuşlar için de ön mutabakat sağlandı.

İki ülke arasında yürürlükte bulunan hava ulaştırma anlaşmasında değişiklik ve güncellemeleri kapsayan ek protokol de toplantı kapsamında parafe edilerek yürürlüğe girmesi için süreç başlatıldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.