Türkiye, Avrupa üçüncülüğü için mücadele ediyor

Hafif ticari araç üretiminde Avrupa'da ikinci sırada bulunan Türkiye, ticari araç satışlarında ise üçüncülük mücadelesi veriyor.

Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre, 2015'te Fransa ve İngiltere'nin ardından Avrupa'nın en büyük üçüncü hafif ticari araç pazarı olan Türkiye, 2016'yı dördüncü sıraya geriledi. Almanya, 258 bin adet ticari araç satışıyla Türkiye'yi solladı.
2017'ye kötü bir başlangıç yapan Türkiye, Fransa, İngiltere, Almanya, İspanya ve İtalya'nın ardından altıncı sırada yer aldı. Bu durum ilk üç ay boyunca devam etti. Nisanda yükselişe geçen Türkiye, İtalya'yı sollayarak beşinci sıraya çıktı. Türkiye, yılın ilk yarısından itibaren İspanya ile arasındaki farkı kapatmaya başladı.

Ağustosta aradaki fark 323 adede kadar geriledi. Eylülde ise Türkiye İspanya'yı geçerek, Avrupa'nın en büyük dördüncü ticari araç pazarı oldu. Ocak-eylül döneminde Türkiye 150 bin 722 adet, İspanya 147 bin 471 adet satış gerçekleştirdi. Ekimde fark Türkiye lehine açılmaya başladı.
Ocak-ekim aylarında Türkiye'de 171 bin 986 adet, İspanya'da ise 164 bin 603 adet hafif ticari araç satıldı. Türkiye'nin yılı Fransa, İngiltere, Almanya'nın ardından dördüncü sırada bitirmesi bekleniyor.
Avrupa ticari araç satışları
Fransa

359.191
İngiltere
307.647
Almanya
220.499
Türkiye
171.986
İspanya
164.603
İtalya
149.917

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.