Enerjisa ne zaman halka arz olacak?

Enerjisa Üst Düzey Yöneticisi Kıvanç Zaimler, "Şirket, daha yalın bir şekilde yönetilebilsin diye Enerjisa ve Enerjisa Üretim AŞ olarak ikiye ayrıştı. Şu an dağıtım ve satış birimi halka açılmak için 2018 başında hazır olacak." dedi.

Enerjisa Üst Düzey Yöneticisi (CEO) Kıvanç Zaimler, şirketin daha yalın bir şekilde yönetilebilmesi için ikiye ayrıştığını belirterek, "Şu an dağıtım ve satış birimi halka açılmak için 2018 başında hazır olacak diyebiliriz. Yani, bizim 2018 başında hazır olmamız lazım ama halka arzın ne zaman gerçekleştirileceği tamamen hissedarların kararı." dedi.

Zaimler, iş dünyasının performansını değerlendiren Uluslararası Stevie Ödülleri'nde "Müşteri Hizmetleri Ödülü"nü almak için gittiği Barselona'da, sektör ve şirketin geleceğine ilişkin, AA muhabirinin sorularını yanıtladı.

Sektöre ilk uluslararası ödülü getirmenin gururunu yaşadıklarını vurgulayan Zaimler, elektrikte 20 milyon nüfusa hizmet verdiklerini ifade etti.

Zaimler, artık şehirleşme, dijitalleşme ve elektrifikasyon gibi üç önemli kavramın ortaya çıktığını ve elektrik sektöründe tüketicilerin daha fazla kontrolü ele geçirmeye başladığı bir yapıya doğru gidildiğini anlattı. Türkiye'deki 30 yaşın altındaki nüfus ve kentselleşmeye dikkati çeken Zaimler, ülkenin evsel elektrik tüketiminde Avrupa'nın yarısı, ABD'nin dörtte biri düzeyinde olduğunu söyledi.

Zaimler, bu durumun Türkiye'de hala elektrik talebinin büyüyeceği anlamına geldiğini belirterek, "Artık dağıtım şirketleri kendi işlerini dengelemek zorunda kalacak. Çünkü o kadar fazla lokal üretim olacak ki dağıtım şirketlerinin teknolojisi değişecek. Hala elektrik ülkemizde bir yerde kesiliyor, hala kayıp-kaçakla ilgili gündemimiz var. Bir yandan akıllı şebeke ve şehirler derken bir yandan da bu gündemimiz sürüyor. Elektriklerin daha az kesilmesi, artan şehirleşme hızına yetişmek için daha fazla yatırım yapmak zorunda kalacağız." diye konuştu.
"KENTSEL DÖNÜŞÜMLE TALEP BÜYÜYOR"

Zaimler, elektrik dağıtım hizmeti verdikleri üç bölgede 9 milyon abonelerinin bulunduğunu ve bölgelerdeki elektrik talebinin Türkiye ortalamasının üzerinde organik bir şekilde büyüdüğünü aktararak, şöyle devam etti:

"Özelleştirme döneminde şirketleri seçerken büyüme fırsatlarını içerdiği için söz konusu bölgelere odaklandık. Dolayısıyla yeni bir dağıtım şirketi almak gibi bir planımız yok. Dağıtım bölgelerimizde, Suriyeliler hayatın içine entegre olduğu sürece nüfus artışı oldu ve bu da bizim için daha fazla talep demek. Bunun dışında, kentsel dönüşüm de elektrik talebinin büyümesinde etkili. Aynı evin arsasına daha yüksek binalar yapılınca, aynı arsa metrekaresinde 2,5-3 kat daha fazla elektrik tüketilmeye başlanıyor. Bu kentsel dönüşümün olduğu her yerde geçerli."
"2018 BAŞINDA HALKA ARZA HAZIR OLMALIYIZ"

Enerjisa'nın, Enerjisa ve Enerjisa Üretim AŞ olarak ikiye ayrışması sürecini de anlatan Zaimler, şunları kaydetti:

"Şirket, daha yalın bir şekilde yönetilebilsin diye, Enerjisa ve Enerjisa Üretim AŞ olarak ikiye ayrıştı. Farklı süreçleri, dinamikleri ve hatta farklı borçları olan iki iş biriminin daha yalın bir şekilde yönetilmesi için hissedarları böyle bir tercihte bulundu. Şirketin yönetiminin görevi, şirketi her an halka arz olabilecek gibi hazır halde tutmaktır. Şirketin finansal sonuçları, karlılık, büyüme, kurumsal yönetişimi ve şeffaflığı sağlamak şirket yönetiminin görevidir ama şirketlerin halka açılması tamamen hissedarların kararıdır. Şu an dağıtım ve satış birimi halka açılmak için 2018 başında hazır olacak diyebiliriz. Yani bizim 2018 başında hazır olmamız lazım ama halka arzın ne zaman gerçekleştirileceği tamamen hissedarların kararı."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.