Üretici çiğ süt fiyatındaki artıştan memnun

Ulusal Süt Konseyi'nin (USK) 1 Ekim 2017- 28 Şubat 2018 dönemi için çiğ sütün referans litre fiyatını 1,4 lira olarak belirlemesi, süt üreticilerince memnuniyetle karşılandı.

Türkiye Süt Üreticileri Merkez Birliği Genel Başkanı (TSUMB) Tevfik Keskin, AA muhabirine, 2014 yılından bu yana geçen 3 yıllık zaman dilimi içinde çiğ süt fiyatlarında yüzde 7-8 civarlarında bir artış görüldüğünü belirterek, 2014 yılında primlerle 1,27 lira olan çiğ sütün 3 yıl içinde ancak 1,40 lira seviyesine ulaştığını aktardı.

Üreticilerin yarasına ancak pansuman olan bu artışın küskünlük yaratmadan üretimin devam etmesine olanak sağlayacağını vurgulayan Keskin, şöyle konuştu: "İleriki dönemlerde üreticinin eline geçecek rakamın daha iyi seviyelere geleceği inancındayız. Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığımızın da önem verdiği ve desteklediği Et Süt Kurumunun süt regülasyonuna verdiği desteği de belirtmeden geçemeyeceğim ki bu regülasyon üreticilerimiz için adeta bir sigorta niteliği taşımaktadır. İleriki zamanlarda olası bir fiyat düşüşü gerçekleşirse bu müdahalenin tekrarı üreticilerimiz için önemi yadsınamaz bir gerçektir. Genç nesillerin daha sağlıklı yetişmesi için unutulmamalıdır ki süt ve süt ürünleri temel gıdalar arasındadır ve bu temel gıdaların devamlılığını sağlamak amacıyla da üreticiler olarak yine ve her zamanki gibi gayretle üretmeye devam edeceğiz. Yeni artışın tüm üreticilerimize ve ülkemize hayırlı olmasını diliyorum."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.