Bir yıl önce kaçıyorlardı, şimdi akın akın geliyorlar

Diyarbakır’da, geçtiğimiz yılın ortalarına kadar süren çatışmalı ortam nedeniyle kenti adeta kaçarcasına terk eden turistler, huzur ortamının sağlanması ile birlikte tarihi şehre tekrar yönelmeye başladı. Geçtiğimizin yılın ilk dört ayına göre yabancı turist sayısında yüzde 300, yerli turist sayısında yüzde 150’ye varan artış yaşandı.

Diyarbakır'da, çözüm sürecinin sona ermesinin ardından 2015'in son dönemlerinde etkisini arttıran çatışmalı ortam 2016'nın yarısına kadar devam etmiş, bu süreçte turistler kenti adeta kaçarcasına terk etmişti. Diyarbakır Surları ve Hevsel Bahçeleri'nin UNESCO Dünya Miras Listesi'ne alınması bir nebze olsun hareketlendirme getirdiyse de turist sayısı beklenenin çok altında kaldı.

YERLİ VE YABANCI TURİSTLERİN TERCİHİ DİYARBAKIR

Çatışmalı sürecin 2016'nın ikinci döneminden sonra bitmesi ve ardından oluşturulan huzur ortamı meyvelerini vermeye başladı. Geçtiğimiz yılın ilk 4 ayına göre bu yılın ilk dört ayında yabancı turist sayısında yüzde 300'e varan artış yaşandı. Gelen turistlerin en az bir gece Diyarbakır'da konakladığı düşünülünce rakam yüzde 500'leri buldu.

Yabancı turist sayısı da geçtiğimiz yılın ilk 4 ayına göre yüzde 150'ye varan bir artış gösterdi. Yine konaklama düşünüldüğünde bu oran yüzde 300'leri buldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.