Diyarbakır, Maraş dondurmasına rakip olacak

Diyarbakır Damızlık Koyun Keçi Yetiştiricileri Birliğince, bölgenin süt potansiyelini değerlendirmek amacıyla günlük 10 ton üretim kapasitesine sahip dondurma tesisi kuruldu. Birlik Başkanı Çetinkaya, "Kahramanmaraş'tan daha iyi dondurma üretmeyi amaçlıyoruz. Hatta orada şube açtık" dedi.

Diyarbakır Damızlık Koyun Keçi Yetiştiricileri Birliğince, bölgenin süt potansiyelini değerlendirmek amacıyla günlük 10 ton üretim kapasitesine sahip dondurma tesisi açıldı.

Diyarbakır Damızlık Koyun Keçi Yetiştiricileri Birliği Başkanı Abdullah Çetinkaya, AA muhabirine yaptığı açıklamada, hem küçükbaş hayvan sahiplerini süt üretimine teşvik etmek hem de bölgede hayvancılığa katkıda bulunmak için arayışa girdiklerini söyledi.

Yetiştiricilere hayvanlarını satmamaları, elde ettikleri sütle daha fazla gelir elde edebilecekleri vaadinde bulunduklarını anlatan Çetinkaya, dondurma tesisi kurmak amacıyla Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumuna (TKDK) sundukları projenin kabul edildiğini, maliyetin yüzde 50'sini hibe olarak aldıklarını belirtti.

TKDK'nın desteğiyle günlük 10 ton üretimi kapasitesine sahip dondurma tesisi kurduklarını anlatan Çetinkaya, kırsal kesimde yetiştirilen sütü aldıklarını ve tesiste işlediklerini kaydetti.

Vatandaşların aldıkları her dondurmayla kırsaldaki yetiştiricilere de katkıda bulunacağını ifade eden Çetinkaya, tesiste 20 kişiye istihdam sağlandığını, ileride artan üretimde istihdamın da artacağını aktardı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.