Şubay ayı işsizlik rakamları açıklandı

Türkiye'de işsizlik oranı, şubatta geçen yılın aynı dönemine göre 1,7 puan yükselerek yüzde 12,6'ya çıktı. Söz konusu dönemde işsiz sayısı 676 bin kişi artarak 3 milyon 900 bin kişi oldu.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), şubat ayına ilişkin iş gücü istatistiklerini açıkladı.

Buna göre, Türkiye genelinde 15 ve daha yukarı yaştakilerde işsiz sayısı, şubatta geçen yılın aynı dönemine göre 676 bin kişi artarak, 3 milyon 900 bin kişiye ulaştı. Aynı dönemde işsizlik oranı 1,7 puan yükselerek yüzde 12,6 oldu.

İşsizlik oranı, şubatta bir önceki aya göre ise 0,4 puan geriledi. Söz konusu oran, ocakta yüzde 13 seviyesinde bulunuyordu.

Şubatta tarım dışı işsizlik, 2,1 puanlık artışla yüzde 14,8 olarak tahmin edildi. 15-24 yaş grubunu içeren genç işsizlik oranı 4,7 puanlık artışla yüzde 23,3'e ulaştı. İşsizlik, 15-64 yaş grubunda ise 1,8 puanlık artışla yüzde 12,9 olarak gerçekleşti.
TÜİK verilerine göre 2010-2017 döneminde aylar ve yıllar itibarıyla mevsim etkilerinden arındırılmamış işsizlik oranları şöyle:

2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017
Ocak 13,6 11,1 9,3 9,7 10,3 11,3 11,1 13
Şubat 13,5 10,7 9,6 9,7 10,2 11,2 10,9 12,6
Mart 12,8 10,1 9,1 9,4 9,7 10,6 10,1
Nisan 11,3 9,3 8,2 8,7 9 9,6 9,3
Mayıs 10,3 8,9 7,6 8,2 8,8 9,3 9,4
Haziran 9,9 8,7 7,3 8,1 9,1 9,6 10,2
Temmuz 9,9 8,6 7,6 8,6 9,8 9,8 10,7
Ağustos 10,6 8,5 8 9 10,1 10,1 11,3
Eylül 10,6 8,2 8,3 9,2 10,5 10,3 11,3
Ekim 10,5 8,4 8,3 9,1 10,4 10,5 11,8
Kasım 10,2 8,4 8,6 9,3 10,7 10,5 12,1
Aralık 10,6 9 9,3 9,6 10,9 10,8 12,7
Yıllık 11,1 9,1 8,4 9 9,9 10,3 10,9

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.