İşte Marmara’nın son incisi 1915 Çanakkale Köprüsü
Avrupa ile Asya’yı 4. kez denizin üzerinden birbirine bağlayacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü, 2 bin 23 metrelik orta açıklığı ile Cumhuriyet’in 100. yılı olan 2023 yılını simgeleyecek. 1915 Çanakkale, geliş ve gidiş yönü iki ayrı köprüymüş gibi görünecek
- Ekonomi
- Giriş Tarihi: 00:00 | 12.03.2017
- Güncelleme Tarihi: 07:37 | 12.03.2017
EN UZUN ASMA KÖPRÜ OLACAK
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, 1915 Çanakkale Köprüsü ve Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu projesi ile ilgili son bilgileri SABAH'la paylaştı. Gelibolu ile Lapseki arasında inşa edilecek olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün orta açıklığı, Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. kuruluş yılı olan 2023'ü simgeleyecek şekilde 2 bin 23 metre olarak tasarlandı. Köprü bu orta açıklıkla dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Köprünün toplam uzunluğu ise 3 bin 623 metre olacak şeklinde tasarlandı. Köprünün kuleleri, Osmangazi Köprüsü'nde yapılan çalışmaya benzer şekilde denizin ortasında inşa edilecek. Tasarımı diğer köprülerden farklı olacak. Köprünün geliş ve gidiş yönü sanki yan yana iki ayrı köprüymüş gibi görünecek ve ortadan kirişlerle birbirine bağlanacak. 3 geliş, 3 gidiş olmak üzere toplam 6 şeritten oluşacak. Köprü tabliyeleri 36 metre genişlikte ve 5 metre yükseklikte planlanıyor. Köprünün tabliye yüksekliği ise Boğaz'daki gemi trafiği açısından asgari 70 metre olacak şekilde dünüşüldü. 1915 Çanakkale Köprüsü için ilk olarak Sarıçay- Kilitbahir güzergâhı planlanmıştı. Ancak tarihi Gelibolu Yarımadası'na zarar vereceği endişesiyle değiştirildi. Köprü için Gelibolu Sütlüce Köyü ile Lapseki Şekerkaya mevkii belirlendi.
352 KİLOMETRE OTOYOL
İstanbul'u Çanakkale ve Kuzey Ege'ye bağlayacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nü de içeren Kınalı- Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu projesinin toplam uzunluğu 352 kilometre. Kınalı- Malkara kesimi 114 kilometre, Malkara-Çanakkale (Köprü dahil) kesimi 101 kilometre, Çanakkale-Savaştepe kesimi ise 137 kilometre olacak.