İşte Marmara’nın son incisi 1915 Çanakkale Köprüsü

Avrupa ile Asya’yı 4. kez denizin üzerinden birbirine bağlayacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü, 2 bin 23 metrelik orta açıklığı ile Cumhuriyet’in 100. yılı olan 2023 yılını simgeleyecek. 1915 Çanakkale, geliş ve gidiş yönü iki ayrı köprüymüş gibi görünecek

Türkiye, 'Yapılamaz' denilen ve dünyanın gıpta ile baktığı dev projeleri bir bir gerçekleştiriyor. Yavuz Sultan Selim ve Osmangazi Köprüsü'nün ardından şimdi de Çanakkale Boğazı, 1915 Çanakkale Köprüsü ile gerdanlığına kavuşuyor. Rüya projenin temeli 18 Mart Çanakkale Zaferi'nin yıldönümünde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da katılacağı törenle atılacak.
EN UZUN ASMA KÖPRÜ OLACAK
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, 1915 Çanakkale Köprüsü ve Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu projesi ile ilgili son bilgileri SABAH'la paylaştı. Gelibolu ile Lapseki arasında inşa edilecek olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün orta açıklığı, Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. kuruluş yılı olan 2023'ü simgeleyecek şekilde 2 bin 23 metre olarak tasarlandı. Köprü bu orta açıklıkla dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Köprünün toplam uzunluğu ise 3 bin 623 metre olacak şeklinde tasarlandı. Köprünün kuleleri, Osmangazi Köprüsü'nde yapılan çalışmaya benzer şekilde denizin ortasında inşa edilecek. Tasarımı diğer köprülerden farklı olacak. Köprünün geliş ve gidiş yönü sanki yan yana iki ayrı köprüymüş gibi görünecek ve ortadan kirişlerle birbirine bağlanacak. 3 geliş, 3 gidiş olmak üzere toplam 6 şeritten oluşacak. Köprü tabliyeleri 36 metre genişlikte ve 5 metre yükseklikte planlanıyor. Köprünün tabliye yüksekliği ise Boğaz'daki gemi trafiği açısından asgari 70 metre olacak şekilde dünüşüldü. 1915 Çanakkale Köprüsü için ilk olarak Sarıçay- Kilitbahir güzergâhı planlanmıştı. Ancak tarihi Gelibolu Yarımadası'na zarar vereceği endişesiyle değiştirildi. Köprü için Gelibolu Sütlüce Köyü ile Lapseki Şekerkaya mevkii belirlendi.


352 KİLOMETRE OTOYOL
İstanbul'u Çanakkale ve Kuzey Ege'ye bağlayacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nü de içeren Kınalı- Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu projesinin toplam uzunluğu 352 kilometre. Kınalı- Malkara kesimi 114 kilometre, Malkara-Çanakkale (Köprü dahil) kesimi 101 kilometre, Çanakkale-Savaştepe kesimi ise 137 kilometre olacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.