Turizmde ‘Mir Kart’ dönemi

Uçak krizinin ardından düşen Rus turist sayısının yeniden artması için de iki ülke mutabakata vardı. Bu çerçevede, Mir kartların kullanılacağı belirtildi.

Mir kartın Türkiye'de kullanımı için Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu (BDDK) çalışma yapıyor. Rusya'da Visa ve Mastercard'a alternatif olarak geliştirilen Mir'in, Ruslar tarafından yoğun olarak kullandığı belirtilirken, kartın Türkiye'de kullanıma girmesiyle birlikte Rus turist sayısının yüzde 50 artacağı kaydedildi.
Atlasglobal BDT Ülkeleri Satış ve Pazarlama Başkanı Orhan Sancar, "Ruslar kredi kartında Visa ve Mastercard'ın hegemonyasını kaldırmak için yoğun bir şekilde Mir kartın kullanımını yaygınlaştırmaya çalışıyor. Orada kişilerin gelirine göre Mir kartla kredi oluşturuluyor.
Hatta kamu personelinin bu kartın kullanımı için teşvik edileceği belirtiliyor. Dolayısıyla Mir kart harcamalarında önemli bir role sahip. Ruble-TL ticareti kapsamında Mir kartın da kullanımı gündemdeydi. Şu anda BDDK Mir kart için çalışıyor. Bu kartın kullanımı Rus turist sayısına ilk etapta yüzde 30, 2-3 yıl içinde de yüzde 50 artmasına katkı sağlar" dedi.
Denizbank da Mir'i Türkiye'ye getirmek için Rusya'da görüşmeler yürüttüğünü açıkladı. Banka, Visa ve Mastercard'la ödemelerin rubleyle yapılması yönünde anlaştı.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.