İstanbullular en çok bunları tüketti!

Geçen yıl İstanbul'da 1 milyon 307 bin 656 ton meyve, 1 milyon 819 bin 120 ton sebze satıldı. Kentte en fazla tüketilen ürünler ise karpuz ve domates oldu.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Gıda Tarım ve Hayvancılık Daire Başkanlığı Hal Müdürlüğü verilerinden derlenen bilgiye göre, İstanbul'un yaş meyve ve sebze ihtiyacını karşılayan Bayrampaşa ve Ataşehir yaş meyve ve sebze hallerine 2015'te 3 milyon 17 bin 29 ton meyve-sebze getirilirken, bu miktar 2016'da 3 milyon 126 bin 776 tona yükseldi.
Buna göre, geçen yıl, bir önceki seneye göre hallere gelen ürün miktarındaki artış, tonaj bazında 109 bin 747 ton olarak kayıtlara geçti.
HEM MEYVENİN HEM DE SEBZENİN TONAJI ARTTI
Hallere 2015'te 1 milyon 216 bin 501 ton meyve girişi gerçekleşirken, bu sayı 2016'da 91 bin 155 ton artışla 1 milyon 307 bin 656 tona yükseldi.
Sebze girişi 2015'te 1 milyon 800 bin 528 ton olurken, geçen yıl 18 bin 592 ton artışla 1 milyon 819 bin 120 ton tona ulaştı.
EN ÇOK GETİRİLEN MEYVE KARPUZ
Hallere geçen yıl tonaj bazında en çok getirilen meyveler, sırasıyla karpuz, elma, muz, mandalina ve portakal oldu.
Buna göre karpuz 218 bin 997 ton ile ilk sırada yer alırken, bunu 128 bin 892 tonla elma, 128 bin 7 tonla muz, 127 bin 770 tonla mandalina ve 111 bin 863 tonla portakal izledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.