Gençlere yeni iş kapısı: Instagram pazarlamacılığı
Sosyal medya para kazanma konusunda sayısız fırsat sunuyor. Moda, gezi, yiyecek, spor, güzellik alanlarında “sosyal medya taktikleri” ile para kazananların sayısı giderek artıyor. Bazı bloggerlar milyonlarca dolar kazanıyor…
- Ekonomi
- Giriş Tarihi: 00:00 | 30.01.2017
- Güncelleme Tarihi: 11:32 | 30.01.2017
Son birkaç yıldır satış ve pazarlamada bir kavram var: "Toplum üzerinde etkili olan insanlar aracılığıyla pazarlama." Sosyal medyanın ünlüler için ciddi bir gelir kaynağı olduğunu söylemek yanlış olmaz.
ABD ve Avrupa'da bir fotoğraf yayınlayarak yüz binlerce dolar kazanan ünlü isimler var. ABD'deki son yılların en popüler top modelleri Kendall Jenner ve Gigi Hadid, Instagram'daki bir paylaşımları için 125-300 bin dolar arasında para kazanıyor. Ünlü isimlerin yanı sıra, işi ve kamuya mal olmuş kişiliği nedeniyle sosyal medya hesaplarında patlama yaşayan geniş bir kitle de mevcut. Peki ya ünsüz olanlar? Onlar sosyal medyadan para kazanabiliyor mu?
Fotoğrafçılık, yiyecek-içecek, spor, güzellik alanları başta olmak üzere ülkemizde ve dünyada sıradan insanlar da belirli "sosyal medya taktikleri" izleyerek para kazanıyor. Bu yöntem, gençler için de bir iş kapısı haline gelmiş durumda. Gençlerin Instagram, Twitter, Facebook, Youtube, Snapchat gibi sosyal medya ortamlarında takipçi sayısını artırma yarışına girmesinden yola çıkan bilişim dünyası, bu geniş kitleyi minimumdan başlayarak, para kazanma fırsatı sağlayan pazarlama ortamına dahil ediyor. Örneğin, iki yıl önce aktif olan, iOS ve Android platformlarda çalışan bir uygulama olan Takumi, gençlerin kendilerini "dijital ortamda ispat ederek" para kazanma olanağı sunuyor.