Borsa haftaya düşüşle başladı

Borsa İstanbul'da BIST 100 endeksi, haftaya yüzde 0,19 düşüşle 83.670,05 puandan başladı.

Açılışta BIST 100 endeksi 157,34 puan gerilerken, bankacılık endeksi yüzde 0,18, holding endeksi yüzde 0,24 değer kaybetti. Sektör endeksleri arasında en fazla kazandıran yüzde 0,80 ile sigorta, en çok gerileyen ise yüzde 0,78 ile bilişim oldu.

Geçen haftanın son işlem gününde BIST 100 endeksi, uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Fitch Ratings'in Türkiye değerlendirmesi öncesinde yatay bir seyir izledi ve günü önceki kapanış seviyesine yakın olarak 83.827,39 puandan tamamladı.

Analistler, bugün yurt içinde veri gündeminin zayıf olduğunu, yurt dışında ise Avro Bölgesi ocak ayı tüketici güven endeksi ve ABD kişisel tüketim harcamaları başta olmak üzere açıklanacak verilerin takip edileceğini bildirdi.

Fitch'in kararının piyasalar tarafından beklentiler paralelinde olduğunu ve son birkaç haftadır fiyatlandığını, bu nedenle etkisinin kısa süreli ve sınırlı olabileceğini ifade eden analistler, teknik açıdan BIST 100 endeksi için 84.200 seviyesinin direnç, 83.400 seviyesinin ise destek olarak izleneceğini kaydetti.

Fitch, cuma günü, Türkiye'nin kredi notunu yatırım yapılabilir seviye olan "BBB-"den "BB+" seviyesine indirmiş ve not görünümünü "durağan" olarak belirlemişti. Fitch kararından önce, diğer bir derecelendirme kuruluşu olan Standard & Poor's da (S&P) Türkiye'nin kredi notunu korurken, not görünümünü "durağan"dan "negatif"e çevirmişti.
AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.