Karadeniz'deki hamsi stokları tehlike altında

İÜ Su Ürünleri Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Karakulak, "Şimdi hamsinin avcılığı maksimum 2 ayda bitiyor. Bu da hamsi stoklarımızda ciddi problem olduğunu gösteriyor." dedi.

İstanbul Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Saadet Karakulak, maksimum düzeyde yapılan balıkçılığın gelecek açısından büyük tehlike olduğunu aktararak, "Gelecek yıllarda hep balık azalacağı için kayıplar yaşanacak. Sürdürülebilir balıkçılıkta olmazsa olmaz kota sistemi vardır. Balık stoklarını korumak için buna ihtiyacımız var. Fakat bunu gerçekleştiremiyoruz. Japonya gibi ülkeler ise anı zamanda bölgesel balıkçılık yapıyor. Hangi bölgelerde hangi teknelerin avcılık yapacağını belirlemişlerdir. Biz de her ikisi de yok. Amerika ve Avrupa kota sistemini, Japonya bölgesel balıkçılığı uyguluyor. Türkiye'de Karadeniz'de bulunan bir tekne buradaki avından sonra Marmara'ya sonrasında da Ege'ye geçebiliyor." diye konuştu.

Karakulak, Türkiye'nin denizlerindeki türlerin azalmasına ilişkin ise şu değerlendirmelerde bulundu:

"Bizim için hamsi önemli. Hamsinin eskiden kasım ayında avcılığı başlar nisan ayına kadar devam ederdi. Şimdi hamsinin avcılığı maksimum 2 ayda bitiyor. Bu da hamsi stoklarımızda ciddi problem olduğunu gösteriyor. Nesli azalan ve kırmızı listeye giren türler var. Mersin balığı kırmızı listeye girdi. İstanbul olarak uskumruyu kaybettik. Marmara'da kılıç balığını kaybettik. Orkinos, dil balıkları kaybolma riski altında."
AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.