Ucuza alışveriş kaosa yol açıyor
Perakendede indirim dönemi bu yıl erken başlayacak. Ancak her yıl olduğu gibi bu indirim döneminde de tüketicinin kafası karışık. Yeni sezonda yüksek fiyattan alışveriş yapmayıp indirimi bekleyenlere ise tüketici derneklerinden önemli mesaj var
- Ekonomi
- Giriş Tarihi: 00:00 | 25.09.2016
- Güncelleme Tarihi: 10:21 | 25.09.2016
ÇİFT TARAFLI MUTSUZLUK
Bu indirim tüketiciyi hem mutlu edecek hem de üzecek. ÇünküTürkiye'de son 6 yıldır alışveriş için indirim dönemini bekleyen bir tüketici kitlesi doğdu. "Nasıl olsa 2 haftaya indirime girer, neden şimdi yüksek fiyattan satın alayım" diyen tüketici, markaları da harekete geçirdi. Marka sahibi artık yeni sezonu açar açmaz indirime başlıyor, promosyon yapıyor. Bu süreç aslında bir kısır döngü yaratıyor. Tüketici, sezon açılır açılmaz etikette şişirilmiş fiyatın üstünü çizerek indirim yapan markayı protesto ediyor. Diğer taraftan da indirimsiz alışveriş yapmıyor. İşte bu yıl indirimli satış dönemi yine bu tartışmalarla başlayacak. Tüketici kendini kandırılmış hissedecek, markalar da promosyonla cirolarını artırmayı hedefleyecek.
SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR UYGULAMA DEĞİL
Konuyla ilgili görüşlerini aldığımız perakende sektörü temsilcileri de aslında zamansız indirimlerin sürdürülebilir bir uygulama olmadığını söyledi. Ancak rakip markanın indirime girmesiyle kendilerinin de iskontaya başvurduğunu ifade eden patronlar, "İndirimli satış aslında kâr marjımızı eritiyor" dedi. Buna karşılık tüketiciler de, "Markalar yeni sezonu şişirilmiş fiyatla açıp formalite indirim yapıyorlar" karşılığını verdi.
TÜKETİCİ, HAKEM HEYETLERİNE GİTSİN!
Özge YAVUZ / Sabah