Türkiye ekonomisi 3,1 büyüdü

TÜİK verilerine göre Türkiye ekonomisine ilişkin 2016 yılı ikinci çeyrek büyüme rakamları açıklandı.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), yılın ikinci çeyreğine (nisan-haziran) ilişkin Gayri Safi Yurtiçi Hasıla (GSYH) verilerini açıkladı.

Buna göre, üretim yöntemiyle GSYH, yılın ikinci çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre, sabit fiyatlarla yüzde 3,1'lik artışla 33 milyar 61 milyon lira, cari fiyatlarla yüzde 9'luk artışla 525 milyar 932 milyon lira oldu.

Tarım sektörünü oluşturan faaliyetlerin toplam katma değeri, yılın ikinci çeyreğinde geçen yılın aynı çeyreğine göre, sabit fiyatlarla yüzde 1'lik azalışla 2 milyar 338 milyon lira, cari fiyatlarla yüzde 1,4'lük artışla 30 milyar 795 milyon lira olarak gerçekleşti.

Sanayi sektörünü oluşturan faaliyetlerin toplam katma değeri, nisan-haziran döneminde geçen yılın aynı dönemine göre sabit fiyatlarla yüzde 3,9'luk artışla 11 milyar 530 milyon lira, cari fiyatlarla ise yüzde 8,2'lik artışla 129 milyar 182 milyon lira oldu.

Hizmet sektörünü oluşturan faaliyetlerin toplam katma değeri, söz konusu dönemde sabit fiyatlarla yüzde 3,6'lık artışla 19 milyar 428 milyon liraya, cari fiyatlarla da yüzde 11,5'lik artışla 305 milyar 585 milyon liraya yükseldi.

TÜİK, bu yılın ilk çeyreğine ilişkin büyüme verisini yüzde 4,8'den yüzde 4,7'ye revize etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.