Turizmde 'bayram' havası

Kültür ve Turizm Bakanı Avcı: "Dokuz günlük Ramazan Bayramı tatilinin de iç turizm bakımından olumlu etkisi olduğunu görüyoruz. Nitekim geçen yıl ilk 5 ay içerisinde erken rezervasyon sayısı 3 milyondu. Bu yıl erken rezervasyonlar yüzde 30 artışla 4 milyonu geçti"

Kültür ve Turizm Bakanı Avcı, "Geçen yıl ilk 5 ay içerisinde erken rezervasyon sayısı 3 milyondu. Bu yıl erken rezervasyonlar yüzde 30 artışla 4 milyonu geçti" dedi.
RUSYA İLE İLİŞKİLER İLERLETİLEBİLİR

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın, Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin'e, Başbakan Binali Yıldırım'ın da Rusya Başbakanı Dmitriy Medvedev'e, Rusya Milli Günü dolayısıyla tebrik mesajı gönderdiğinin anımsatılması ve bu temasın turizme etkisinin sorulması üzerine Bakan Avcı, şöyle dedi:

"Aslında olması gerekenler oluyor. İki büyük komşu ülkeye yakışan da Sayın Cumhurbaşkanımızın da mesajında vurguladığı gibi münasebetlerimizi halklarımızın layık olduğu, hak ettiği düzeye taşımaktadır. Dolayısıyla bu yönde karşılıklı iyi niyet beyanlarının tabii çok önemi var. Önümüzdeki günlerde, aylarda bu temasların daha da ileri noktalara taşınacağını ümit ediyorum."

Meseleye sadece turizm açısından bakmadıklarını, dostluk ve komşuluk ilişkilerinde iyi niyetin her zaman önemli olduğunu belirten Avcı, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın mesajında da bunun vurgulandığını, yapılan mukabil açıklamada da bu iyi niyetin görüldüğünün anlaşıldığını ifade etti.

TÜRKİYE'DE PAZAR ÇOK ÇEŞİTLİ

Turizmde yaşanan kriz sonrası basında, İslam ülkelerinden Türkiye'ye yönelik turistin artırılması için bu kesime yönelik tesis sayısının artırılacağı yönünde haberlerin yer aldığının anımsatılması üzerine Avcı, şu değerlendirmede bulundu:

"Bunları birbirinin alternatifi gibi görmemek lazım. Türkiye'nin turizm stratejisi olabildiğince geniş destinasyonlara açılmaktır. Dolayısıyla bugüne kadar daha sınırlı sayıda olan pazarları artırmak hem ürün çeşitliği hem pazar çeşitliği bakımından stratejimiz bunları olabildiğince çoğaltmaktadır. Dolayısıyla birbirinin yerine ikame edilen turistlerden değil hepsinin bir arada daha da genişleyen bir hamleden söz etmek daha doğru olur."

TURİZM GELİRLERİ ARTMALI

Türkiye'nin taşıdığı turizm potansiyelini bugüne kadar gereği gibi değerlendiremediğini belirten Avcı, yapılan yatırımlarla karşılaştırıldığı zaman turizm gelirlerinin az bile olduğunun söylenebileceğini ifade etti.

Tanıtımın önemine işaret eden Avcı, bütün dünyanın hedeflenmesi gerektiğini, bunun olumlu sonuçlarını aldıklarını dile getirdi. Avcı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, meslek kuruluşları ve turizm işletmecilerinin çok daha geniş alanlara Japonya'dan Arjantin'e kadar her alanda Türkiye'yi tanıtmak için gerekli çabayı gösterdiklerini vurguladı.

GEÇEN SENEYE GÖRE YÜZDE 30 ARTIŞ

Avcı, bundan sonrada tanıtımların nokta hedefi olarak yoğunlaşarak süreceğini vurgulayarak, "Bir de bu 9 günlük Ramazan Bayramı tatilinin de iç turizm bakımından olumlu etkisi olduğunu görüyoruz. Nitekim geçen yıl ilk 5 ay içerisinde erken rezervasyon sayısı 3 milyondu. Bu yıl erken rezervasyonlar yüzde 30 artışla 4 milyonu geçti. Biz öyle ümit ediyoruz ki, bu bayram tatilinin 9 güne çıkarılmasıyla birlikte erken rezervasyon sayımız 4 milyon 300 bini bulacak ve inşallah geçecek. Geçen yıla göre iç turizmde erken rezervasyonda yüzde 30'luk bir artış var" sözlerine yer verdi.
DHA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.