Rusya'dan gelen turist sayısı Nisan'da yüzde 79.28 düştü

Turizm sektöründe kayıplar giderek artıyor. Başta, uçak krizinin yaşandığı Rusya olmak üzere, hem tüm ülkelerden gelen ziyaretçi sayısında önemli düşüşler yaşanıyor.

Kültür ve Turizm Bakanlığı verilerine göre, Nisan ayında, istatistiklere giren 95 ülke içinde yalnızca Ermenistan, Gürcistan, İran, Yemen, Suudi Arabistan, Ürdün ve Bahreyn dışındaki tüm ülkelerden gelen turist sayısında ağırlıklı olarak yüzde 30-70 arasında azalmalar gerçekleşti.

Türkiye'ye Nisan ayında gelen toplam yabancı turist sayısı yüzde 28.07 düşüşle, geçen yılki 2.4 milyon kişiden, bu yıl 1.8 milyon kişiye geriledi.

Türkiye'ye en çok turist gönderen Almanya'dan gelen turistlerde yüzde 35.43, Rusya'dan gelenlerde yüzde 79.28, İngiltere'den gelen turistlerde de yüzde 24.41 azalma yaşandı.

Bu dönemde en büyük düşüş yüzde 82.66 ile Avustralya'dan gelen turistlerde yaşandı. Bu ülkeyi, yüzde 80.04 ile Irak, yüzde 79.28 ile Rusya, yüzde 76.40 ile Libya, yüzde 73.58 ile Lüksemburg, yüzde 72.62 Yeni Zelanda izledi.

Bakanlık verilerine göre Türkiye'ye yolladığı turist sayısında yüzde 50'den fazla düşüş gösteren ülkeler arasında, Belçika, İspanya, İsveç, İtalya, Portekiz, Polonya, Macaristan, Meksika, Güney Kore, Hırvatistan, Slovenya, Çin, Brezilya, Tayland yer aldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.