Dolar/TL 2,94'ün üzerine çıktı

Dolar/TL güne 2,9350 seviyesinde başlamasının ardından yükselişe geçerek 2,9450'ye çıktı.

Dün, önceki günkü düşüş eğilimini sürdürerek 9 Mayıs'tan beri gördüğü en düşük seviye olan 2,9321'e kadar gerileyen dolar/TL, günü yüzde 0,31 azalışla 2,9371'den tamamladı. ABD'de dün açıklanan hizmet sektörü Satınalma Yöneticileri Endeksinin (PMI) beklentilerin altında kalması ve ABD Merkez Bankası (Fed) üyelerinin açıklamalarının ardından uluslararası piyasada dolar endeksi de düşüş kaydetmişti.
Dallas Fed Başkanı Robert Kaplan, dün yaptığı açıklamada İngiltere'nin Avrupa Birliği üyeliğini, haziranda yapılacak Federal Açık Piyasa Komitesi (FOMC) toplantısından daha sonra referanduma götürecek olmasının belirsizlik yaratacağına işaret ederek, faiz artış adımının temmuz ayına ertelenebileceği sinyalini verdi.
Bugün bankalararası piyasanın açılışında diğer gelişmekte olan ülke para birimlerinden negatif yönde ayrışan TL, saat 09.50 itibarıyla dolar karşısında yüzde 0,3, avro karşısında yüzde 0,5 değer kaybetti. En yüksek 2,9456'yı gören dolar/TL şu dakikalarda 2,9430'dan alıcı bulurken, avro/TL ise 3,2920 seviyelerinde dengelendi.
Analistler, dolar/TL'nin 2,9550'nin altında kalması durumunda pozitif görünümünü sürdürebileceğini belirterek, 2,9460 seviyesinin gün içi direnç, 2,9320 seviyesinin ise destek konumunda olduğunu dile getiriyor.
Bugün Fed üyelerinin açıklamalarının takip edileceğini dile getiren analistler, açıklanacak ABD dayanıklı mal siparişleri verisinin de piyasaların yönü üzerinde belirleyici olabileceğini ifade ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.