İstanbul Tüneli için 6 firma yarışacak

İstanbul'un trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan ve büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak "3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi" kapsamında düzenlenecek etüt, proje ve mühendislik hizmetleri için 6 Mayıs'taki ihalesinde 6 firmanın mali teklifleri alınacak.

AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğünce 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde ilk adım olarak geçen yıl yapılan etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesi kapsamında, 6 firma mali tekliflerin alınması için davet edildi. Söz konusu ihale için firmalar, 3 Mayıs'ta mali tekliflerini sunacak.

Proje bedeli 35 milyon lira olarak belirlenen ve bu yıl için 7 milyon 500 bin lira ödenek ayrılan etüt, proje ve mühendislik hizmetleri kapsamında, kara ve denizde derin sondaj çalışmaları yapılarak, zemin verileri belirlenecek. İhale sürecinin ardından, 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması planlanıyor.

İstanbul Boğazı'nın altından geçecek 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nde, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolu bulunacak. Tünel, ortadan geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da araç geçişine uygun iki şeritli yol yapılacak.

İNCİRLİ'DEN SÖĞÜTLÜÇEŞME'YE

Tünelin büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin bir ayağı, Avrupa Yakası'nda E-5 aksında İncirli'den başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek, Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı iseAvrupa Yakası'nda TEM Otoyolu aksında Hasdal Kavşağı'ndan başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek, Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak.

40 DAKİKADA GEÇİLECEK

Tünel, 9 metro hattıyla, TEM Otoyolu, E-5 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre edilecek. Yap-İşlet-Devret modeliyle yapımına başlanmasının ardından, 5 yıl içinde tamamlanması hedeflenen tünelin kullanıma geçmesiyle Avrupa Yakası'nda İncirli'den, Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak.

Avrupa Yakası'nda Hasdal Kavşağı'ndan, Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na karayoluyla, yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6,5 milyon yolcunun yararlanması bekleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.